Повірка лічильників

знайдіть свій будинок

відео

Для чого потрібна повірка лічильників?
Для чого потрібна повірка лічильників?
Як відбувається повірка квартирних лічильників холодної води?
Як відбувається повірка квартирних лічильників холодної води?

Як відбувається повірка лічильників?

Загальна інформація про лічильники води

На підставі яких документів необхідно здійснювати повірку лічильників?

Відповідно  до  ст. 20  Закону  України  «Про  метрологію  та  метрологічну  діяльність» №113/98-ВР від 11.02.1998 зі змінами та доповненнями лічильники обліку холодної води, що знаходяться у власності фізичних осіб (квартиронаймачів), підпадають під сферу державного метрологічного контролю і нагляду.

Згідно з п.1 ст. 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на які поширюється державний метрологічний нагляд, підлягають періодичній повірці.

Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», повірка засобів вимірювальної техніки - це встановлення придатності засобів вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, до застосування на підставі результатів контролю їх метрологічних характеристик.

Отже, відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», облік енергетичних і матеріальних ресурсів - електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо та проведення  торговельно-комерційних операцій і розрахунків між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем), у тому числі у сферах побутових і комунальних послуг повинен проводитися тільки по повіреним приладам.

Міжповірочний інтервал лічильників холодної води

Всі  засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), проходити повірку відповідно до Покажчика засобів вимірювання техніки, типи яких занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України.

В залежності від типу засобу обліку води (передбачений паспортом засобу обліку) встановлюється міжповірочний строк в 3 або в 4 роки від дати останньої повірки, але, як показує практика, не більше трьох разів. Гарантований виробником термін експлуатації приладу становить від 10 до 12 років.

Яка ймовірність проходження повірки лічильника, якщо він експлуатується понад 10 років?

У цьому випадку існує велика ймовірність, що державну повірку він може не пройти. Адже виробники приладів обліку гарантують граничний строк експлуатації лічильників 10-12 років.

Чи можна провести позачергову повірку приладів обліку води за бажанням споживача?

У разі виникнення сумнівів щодо правильності показань квартирних засобів споживач в установленому порядку може проводити їх позачергову повірку за власні кошти, про що інформує виконавця (відповідно до п. 16 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630).

Якщо виявлена у показаннях помилка  виходить  за  межі,  передбачені  у  паспорті  лічильника,  виконавець  повинен здійснити перерахунок  плати  за  споживання  шляхом зменшення або збільшення її на відсоток, який перевищує встановлені межі точності для цього типу лічильника, згідно з довідкою про непридатність приладу обліку за останні два розрахункові місяці.

Що робити, якщо лічильник почав «пітніти» чи протікає?

Це сигнал до того, що з приладом не все гаразд і його необхідно замінити. Якщо це не зробити своєчасно наслідком може бути затоплення власної квартири та нижніх поверхів.

Що важливо знати споживачу перед купівлею лічильника?

Засоби вимірювальної техніки, призначені для серійного виробництва в Україні або для ввезення на територію України партіями, підлягають державним приймальним та контрольним випробуванням з метою затвердження типів цих засобів або контролю їх відповідності затвердженим типам і обов’язковим вимогам нормативних документів з метрології. 

Затверджені типи засобів вимірювальної техніки заносяться до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України.

Отже, купуючи лічильник, а це легко можна зробити в спеціалізованому магазині, необхідно пам’ятати наступне:

1. Обов'язкова наявність технічного паспорту приладу обліку. У паспорті має бути вказані тип приладу, діаметр приладу, заводський номер, дата продажу, дата повірки лічильника.

2. Обов'язково необхідно перевірити комплектацію приладу обліку відповідно до технічного паспорту.

Продавати засоби вимірювальної техніки, термін повірки яких перевищив половину міжповірочного інтервалу, в Україні заборонено. Також не рекомендуємо купувати лічильники «з рук».

Перелік типів квартирних приладів обліку води (діаметр - 15мм), які занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки та можуть бути встановлені в багатоквартирних будинках споживачами (станом на 01.01.2014)

З повним Переліком засобів вимірювальної техніки, занесених до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України можна ознайомитися на офіційному сайті ДП «Укрметртестстандарт».

Як правильно зняти показники лічильника?

Для цього потрібно записати цифри до коми чорного кольору, які показують кількість води, яку ви використали, в кубічних метрах (м³). Залежно від типу лічильника, відліковий механізм може мати чотири або п’ять цифр до коми. Не звертайте уваги на червоні цифри – це літри, для зняття показів вони не потрібні адже, як зазначалося, розрахунок ведеться за спожиті кубометри води.

 

Встановлення і повірка лічильників у багатоквартирних будинках

За чий рахунок встановлюються квартирні лічильники води?

У пункті 9 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано: у квартирі (будинку садибного типу) роботи з встановлення приладів обліку води проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних приладів обліку води?

Відповідно до статті 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування  та монтаж) засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Відповідно до п. 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630, періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.

Витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку холодної води, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, розпломбування та опломбування включаються до собівартості послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) та відшкодовуються за рахунок відповідних тарифів.

З якого моменту Київводоканал повинен безкоштовно повіряти квартирні лічильники?

Київводоканал здійснює безкоштовну повірку квартирних лічильників холодної води,  строк повірки яких завершився після 1 липня 2014 року. З цього моменту Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014 № 1198-VII виконавцем послуг з централізованого водопостачання та водовідведення з використанням внутрішньобудинкових систем було визначено суб‘єкти господарювання, які проводять діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення. Зокрема, для Києва ­цим виконавцем став Київводоканал за винятком тих будинків, які є колективними споживачами.

Тариф виконавця послуг для Київводоканалу набрав чинності з 12 травня 2015 року (в «Офіційному віснику України» опублікована постанова НКРЕКП від 31.03.15 № 970, реєстрація в Мін’юсті - №437/26882).

До 1 липня 2014 року Київводоканал надавав послугу холодного водопостачання та водовідведення до зовнішнього зрізу багатоквартирного будинку. Обслуговування безпосередньо мешканців квартир здійснювали житлово-експлуатаційні організації з використанням внутрішньобудинкових систем і вели облік абонентів.

Чи у всіх багатоквартирних будинках квартирні прилади обліку повірятиме Київводоканал?

Київводоканал не здійснюватиме повірку квартирних приладів обліку холодної води у тих багатоквартирних будинках, де житлові організації взяли на себе функцію колективного споживача.

У Києві станом на 1 січня 2015 року, 624 житлові організації різних форм власності визначили себе, як колективний споживач. Нарахування плати за централізоване водопостачання та водовідведення споживачам з боку Київводоканалу здійснюється за тарифом, який не включає  обслуговування внутрішньобудинкових систем.

Які є варіанти здійснення повірки квартирних лічильників холодної води для будинків, де виконавцем послуг є Київводоканал?

На сьогоднішній день безкоштовна послуга з повірки квартирного лічильника холодної води може здійснюватися наступним чином:

А). З демонтажем приладу обліку та повіркою у спеціалізованій лабораторії – здійснюється мобільними бригадами Київводоканалу.

Б). За бажанням прискорити повірку лічильника:
- споживач може самостійно привезти прилад обліку до Київводоканалу (вул. Електротехнічна, 16, каб. 104. Графік роботи: з понеділка по четвер з 8:30 до 16:00, у п’ятницю з 8:30 до 14:00. При собі необхідно мати акт розпломбування лічильника, виданий житлово-експлуатаційною організацією);
- мешканці за допомогою органів самоорганізації населення (ОСН) можуть підготувати для повірки не менше 10 приладів обліку, тоді представник Київводоканалу приїде та прийме їх за вашою адресою, а після повірки – поверне.

Яким чином відбувається замовлення повірки квартирних лічильників?

Мешканці багатоквратирних будинків можуть замовити повірку лічильників за телефоном Контакт-центру +38 (044) 202-02-02 або електронною поштою kvartyrapovirka@vodokanal.kiev.ua

Через великий обсяг робіт індивідуальні заявки мешканців (наприклад, у випадку, коли вас не було вдома під час будинкової повірки лічильників) підприємство виконуватиме в порядку черги.

Якщо спеціаліст Київводоканалу не потрапить до вашої квартири через відмову у доступі, мешканцю буде надіслано акт про недоступ до місця розташування приладу обліку (лист з повідомленням). Це є підставою для переведення квартири на облік згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення шляхом розподілу обсягів будинкового приладу обліку».

Як проводиться повірка квартирних лічильників Київводоканалом?

У визначений день до споживача прийде майстер Київводоканалу, який обстежить місце встановлення вузла обліку.

А) Якщо при обстеженні вузла лічильник можливо демонтувати, майстер знімає останні показники лічильника, розпломбовує і демонтує лічильник. На його місце майстер встановлює тимчасову трубку або лічильник з обмінного фонду.

Демонтований лічильник майстер Київводоканалу забирає на повірку в спеціалізованій лабораторії. Повірка водоміра здійснюватиметься у термін, що не перевищує одного календарного місяця. В цей період нарахування за водоспоживання проводиться у розмірі середньомісячних показників лічильників за попередні 3 місяці.

За умови проходження приладом повірки представник Київводоканалу зв’язується зі споживачем та домовляється про дату та час візиту майстра для встановлення повіреного лічильника.

У визначений день майстер Київводоканалу здійснює демонтаж трубки та монтаж повіреного лічильника і його опломбування.

Після виконання робіт майстер складає акт (в 2 прим.) з наступною інформацією:

– дата проведення робіт;

– ПІБ працівника, що виконував роботи;

– тип, заводський номер та показники лічильників, як демонтованих так і встановлених;

– номери пломб, якими опломбовано лічильник та його з’єднувальні частини;

– контактні телефони центру обслуговування споживачів, за якими мешканець зможе звернутися у випадку некоректної роботи приладів.

Зазначений документ даватиме право проводити розрахунки за новим приладом.

Якщо лічильник не пройде повірку, Київводоканал поверне споживачу прилад обліку  разом з довідкою про непридатність засобу вимірювальної техніки, виданою ДП «Укрметртестстандарт».

Крім того, споживач може в зручний для себе час самостійно забрати лічильник і довідку за адресою: вул. Електротехнічна, 16, м. Київ.

Б) Якщо при обстеженні вузла обліку виявлено, що лічильник неможливо демонтувати, майстер складає відповідний припис споживачу на усунення виявлених недоліків.

Після усунення споживачем виявлених недоліків, повірка лічильника відбувається відповідно до наведеної вище процедури.

В) Якщо споживач відмовляє в доступі майстра до місця встановлення вузла обліку, він отримає поштою письмове попередження про зняття лічильника з комерційного обліку у зв’язку з відмовою у доступі майстра. Крім того, у листі споживачу буде запропоновано самостійно демонтувати та привезти на повірку лічильник. Якщо прилад обліку пройде повірку, майстер Київводоканалу повинен отримати доступ до нього для опломбування.

Як дізнатися, що до мене прийшов майстер Київводоканалу?

Для підтвердження особи представник ПАТ «АК «Київводоканал» повинен пред’явити службове посвідчення та акт на виконання робіт.

Як здійснюється нарахування сплати за послуги водопостачання та водовідведення у разі несвоєчасного проведення повірки квартирних лічильників?

У випадку, якщо повірка лічильника не буде здійснена протягом місяця або споживач відмовиться від повірки, нарахування оплати за користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення відбуватиметься на підставі показників загальнобудинкового лічильника, а в разі його відсутності – згідно з нормами водоспоживання.

Чи всі будинки у столиці обладнані загальнобудинковими приладами обліку холодної води?

На сьогоднішній день у 98,7% будинків столиці встановлено загальнобудинкові лічильники холодної води. У решті будинків прилади обліку встановити неможливо через застарілі технічні конструкції. Загальнобудинкові прилади обліку, як правило, знаходяться на балансі ПАТ «АК «Київводоканал», тому їх заміна, ремонт та повірка виконуються за рахунок Товариства.

Як здійснюється нарахування у період тимчасової відсутності лічильника (під час проходження лічильником повірки)?

У пункті 15 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано: періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці.  

У разі  несправності  лічильника,  що не підлягає усуненню,  плата за послуги з моменту її  виявлення  вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.

Чи обов’язково потрібно опломбувати квартирні прилади обліку?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.05р. №630 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» квартирні засоби обліку беруться виконавцем на комерційний облік.

Для встановлення на комерційний облік квартирного лічильника холодної води мешканцям квартир, які встановили прилад обліку, необхідно звернутись із заявою до виконавця послуг з водопостачання та водовідведення, що обслуговує їх будинок (Київводоканал або житлова організація, яка є колективним споживачем).

Представник виконавця послуг проводить опломбування зі складанням відповідного акту згідно зі встановленим зразком, при цьому необхідно надати свідоцтво про повірку або паспорт на лічильник.

Відповідно до пп.9 п. 32 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630 виконавець зобов’язаний забезпечити за заявою споживача постановку квартирного приладу обліку на абонентський облік у тижневий термін з дати подання такої заяви.

Повірка лічильників для юридичних осіб та приватного сектору

За чий рахунок встановлюються лічильники води у приватному секторі та в приміщеннях юридичних осіб?

Роботи з встановлення засобів обліку води проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. Це передбачено відповідно до п. 9 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 та п 5.3 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України (наказ МінЖКГ від 27.06.2008  №190).

Встановлення і повірка лічильників у приватному секторі

Київводоканал надає послуги із встановлення і повірки лічильників у приватному секторі.

Для встановлення лічильника необхідно надіслати листа на адресу: 02660, м. Київ, вул. Електротехнічна, 16, Розрахунковий департамент ПАТ «АК «Київводоканал». У листі вказати ПІБ заявника, адресу та контактний телефон.

Після надходження листа буде направлений представник Київводоканалу для обстеження та надання рекомендацій з чітким місцем встановлення, схемою водомірного вузла під необхідний діаметр приладів обліку.

Для опломбування та/або розпломбування (у випадку повірки лічильника) необхідно надіслати лист у довільній формі (вказати контактну особу, адресу, контактний телефон) та додати копію паспорта на лічильник. Після надходження листа з абонентом зв’яжеться представник Київводоканалу з метою подальшого узгодження дати та часу приїзду фахівця.

Крім того, можна звернутися у відділ по роботі з приватним жилим сектором Київводоканалу, де заповнити заявку на опломбування або розпломбування. При собі необхідно мати копію паспорту на лічильник. Приймальні дні відділу по роботі з приватним жилим сектором: вівторок, четвер з 09:00 до 12:00, п’ятниця з 13:00 до 15:00 год. Адреса: м. Київ, вул. Електротехнічна, 16.

Перелік послуг, які надає Київводоканал щодо повірки лічильників у приміщеннях юридичних осіб

За умови сплати за проведення технічного обслуговування приладів обліку води абонент (юридична особа) отримує повний комплекс послуг – розпломбування, демонтаж, перевезення, підготовка до повірки, повірка, доставка, монтаж та опломбування лічильників після установки.

Вартість повірки лічильників

Вартість повірки одного лічильника води діаметром 15,20 мм становить 51,38 грн. (з ПДВ).

Якщо одночасно надається на повірку 10 та більше лічильників, вартість повірки одного приладу становитиме 41,42 грн. (з ПДВ). У вартість робіт входить також: промивка лічильного механізму та чистка фільтрів.

Мінімальний строк виконання робіт – 3 дні (якщо лічильники завезти в понеділок – вівторок, то вони будуть видані в п’ятницю).

Максимальний строк виконання робіт – 9 календарних днів (якщо лічильники завезти в середу – п’ятницю, то вони будуть видані в наступну п’ятницю).

Повірка квартирних лічильників без зняття (на дому) виконується ТОВ «Водоканал-сервіс», тел. 277-21-78. Вартість робіт становить – 81,00 грн. (з ПДВ), при цьому промивка лічильного механізму та чистка фільтрів не виконуються.

Вартість послуг по повірці та технічному обслуговуванню приладів обліку води (з ПДВ, грн.) вказана в таблиці

 

Для всіх абонентів

 

Для юридичних осіб, крім квартир

 

діаметр

лічильника, мм

вартість повірки лічильників води

вартість повірки лічильників для гуртових замовників послуг

вартість технічного обслуговування

лічильників води

 

к-ть приладів обліку, шт.

вартість повірки

(за 1 прилад)

15

51,38

від 10

41,71

814,56

20

51,38

від 8

41,71

843,84

25

146,55

від 8

104,81

960,84

32

146,55

від 8

104,81

984,79

40

146,55

від 6

104,81

1022,22

50

147,72

від 8

134,04

1081,27

65

262,46

від 8

248,48

1217,40

80

277,02

від 8

260,77

1423,57

100

373,37

від 8

340,50

1622,34

150

373,83

від 6

340,49

1758,87

200

373,82

від 6

340,49

1758,87

Завантажити повний перелік організацій, які мають право здійснювати повірку лічильників води у місті Києві

Нарахування сплати за послуги водопостачання та водовідведення у приміщеннях юридичних осіб  у разі несвоєчасного проведення повірки  лічильників, припинення нормальної роботи лічильника через його несправність тощо

У пункті п. 5.24 Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України (наказ МінЖКГ від 27.06.2008  №190) вказано:  у разі, якщо   вести  облік  води  за  показами  лічильника неможливо з причин,  що не залежать від споживача та зафіксовані у встановленому    порядку   (зняття   лічильника   виробником, пошкодження скла, корозія циферблата, припинення нормальної роботи лічильника через  несправності,  що виникли в його механізмі,  тощо),  кількість використаної води за термін відсутності  лічильника (але не більше 2-х місяців) визначається за середньодобовою витратою за попередні два розрахункові місяці. 

У разі  тривалості  роботи лічильника менше 2-х місяців кількість води визначається за середньодобовою витратою за  період  роботи  засобу  обліку  не  менше 15 днів.

Після закінчення зазначеного терміну,  якщо вести облік  води неможливо   з   вини   виробника,   подальше   визначення  обсягів водоспоживання  здійснюється за нормами споживання.

Чи обов’язково потрібно опломбувати прилади обліку мешканцям приватного сектору?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.05 р. №630 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» засоби обліку беруться виконавцем на комерційний облік.

Для постановки на комерційний облік лічильника холодної води мешканцям приватного сектору, які встановили, провели повірку або заміну приладу обліку необхідно звернутись до Київводоканалу для проведення опломбування зі складанням відповідного акту згідно з встановленим зразком, надавши свідоцтво про повірку або паспорт на лічильник.