Депутати Київради відвідали Бортницьку станцію аерації

16.02.2021
Поділитися:

Сьогодні депутати Київської міської ради та члени постійної комісії з питань ЖКГ відвідали Бортницьку станцію аерації, де ознайомились з її роботою та проєктом реконструкції.

Бортницька станція аерації  – єдині очисні споруди стічних вод  Києва та прилеглих міст і селищ Київської області (понад 5 мільйонів жителів). На станції проходять очистку всі побутові стічні води, а також стоки промислових підприємств. В середньому вона приймає 750 тисяч м3 стоків на добу.

На БСА застосовується класична схема обробки стічних вод, яка передбачає механічну  та біологічну очистку. Під час екскурсії гості відвідали грабельне відділення, де зі стоків видаляється великогабаритне тверде сміття, а також ознайомились з роботою аеротенків, де проходить біологічне окислення органічних речовин активним мулом при інтенсивному насиченні рідини повітрям.

У хіміко-бактеріологічній лабораторії фахівці розповіли про контроль якості стічних вод та принцип очищення стічних вод за допомогою активного мулу. Більше про це можна дізнатись з відео.

«Існуюча схема очистки стоків була розроблена та запроектована ще у 50-60-х роках минулого століття, і з того часу жодних суттєвих змін в неї не вносилося. Разом з тим, відбулися різкі зміни в якісному складі стічних вод, що надходять на очистку та, відповідно, в якості осаду, який утворюється в процесі очистки. Проектні норми 60-х років взагалі не передбачали очистку стічних вод за окремими сполуками, наприклад фосфатами. Споруди біологічної очистки були розраховані на досягнення лише трьох показників в очищеній воді, на сьогодні ж якість очищених стоків контролюється за 16-ма показниками», - розповів начальник Бортницької станції аерації Володимир Бражник.

Саме тому ще у 2012 році Київводоканал почав працювати над проєктом реконструкції БСА і пошуком джерел фінансування. У 2015 році було підписано кредитну угоду між Японським агентством міжнародного співробітництва (JICA ) та Кабінетом Міністрів України на надання  кредиту для реалізації проєкту реконструкції. Зі свого боку Київводоканал за цей час підготував усі необхідні документи та виконав всі  підготовчі  роботи. Наприкінці 2-го кварталу цього року завершиться повторна процедура визначення генпідрядної організації, що виконуватиме роботи з реконструкції Бортницької станції аерації, після чого буде підписано контракт та безпосередньо розпочнуться роботи з реконструкції. Будівництво триватиме до 2027 року.

«В результаті реконструкції на Бортницькій станції аерації буде суттєво вдосконалено очистку стічних вод, знижено концентрацію шкідливих сполук у водах, що повертаються у Дніпро, та повністю вирішено проблему з неприємними запахами у лівобережних районах Києва. Також проєкт реконструкції передбачає впровадження технологій оброблення та утилізації осаду, адже наразі мулові поля вже переповнені. Площа БСА зменшиться, що дасть змогу збільшити відстань від станції до житлової забудови, а от потужність станції при цьому зросте, щоб забезпечити потреби міста з урахуванням його розвитку, а також дасть можливість приймати стоки і від інших міст-супутників», - розповів генеральний директор Київводоканалу Дмитро Новицький.

За перебігом реконструкції можна стежити на нашому сайті у підрозділі «Хронологія реалізації Проєкту реконструкції БСА».

Також гості проінспектували хід робіт з будівництва насосної станції 1 підйому Бортницької станції аерації. Цей об’єкт відноситься до підготовчих робіт перед початком масштабної реконструкції БСА і фінансується з програми економічного та соціального розвитку міста Києва. На цій насосній станції збиратимуться стоки, що надходять з Лівобережного та Новодарницького колекторів, та подаватимуться для очистки на 1 блок Бортницької станції аерації. За рахунок встановлення тут сучасного насосного обладнання ми зможемо підвищити енергоефективність станції та покращимо якість очистки стічних вод.

«За підтримки міста ми маємо змогу реалізовувати такі важливі проєкти, як будівництво насосної станції 1 підйому БСА. Адже такі підприємства, як Київводоканал, мають лише два джерела фінансування – тариф або міський бюджет. І ми дійсно виконуємо багато робіт за рахунок інвестиційної програми, але в нашому тарифі інвестиційна складова становить лише 8%, для порівняння – у  більшості європейських водоканалів вона складає більше 30%. Без належного фінансування ми не зможемо забезпечувати модернізацію наших об’єктів та дбати про екологічну безпеку на належному рівні.  Такі зустрічі, як сьогодні, допомагають показати всю важливість об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства для забезпечення комфорту киян та захисту довкілля», - додав Дмитро Новицький.