Київводоканал та інформаційні технології. Інтерв’ю з керівником цифрового департаменту

13.09.2019
Поділитися:

13 вересня - професійне свято програмістів. Зазвичай перші асоціації з Київводоканалом – це вода та каналізація. І мало хто знає, що на підприємстві вже довгий час функціонує цілий цифровий департамент, який скорочено прийнято називати абревіатурою ДІЗЗ. Стрімкий розвиток цифрових технологій дозволяє впевнено говорити, що підрозділ буде активно розвиватися, набуватиме все більшої ваги в роботі підприємства.

Про роботу програмістів та айтішників Київводоканалу розповідає очільник департаменту Ернест Клименко.

Що таке ДІЗЗ і які завдання перед ним стоять?

ДІЗЗ - Департамент інформаційного забезпечення та зв’язку. Все почалося з невеликого управління АСУТП, що займалося технологічним забезпеченням процесів, але розвинулося у повноцінний департамент, який існує вже 15 років.

Головна наша місія - забезпечення роботи інформаційних систем на підприємстві, розвиток існуючих та впровадження нових проектів. Автоматизація підприємства, забезпечення кібербезпеки та неперервної роботи комунікацій та сервісів.

Окрім того, своїми силами ми розвиваємо внутрішню ERP-систему, яка фактично забезпечує діяльність підприємства. (ERP-система – система планування ресурсів підприємства – ред.)

Розкажіть, будь ласка, про головні проекти, над якими ви працюєте.

Треба розуміти, що ІТ - це не "тут і зараз", це - масштабні завдання, які задіюють безліч підрозділів та систем, тому наші проекти - тривалий процес, результатом якого є якісні та суттєві зміни в житті компанії.

Перш за все, це розвиток ERP-системи - стратегічним завданням є забезпечення у ній інтеграції переважної більшості інформації про виробництво, достатньої для управління підприємством.

По-друге, це білінгова система. Велика увага приділяється впровадженню такого продукту, оскільки це основний інструмент автоматизації розрахунків зі споживачами, орієнтовна кількість яких складає 1 млн. Коректне функціонування білінгу означає прозорість нарахувань та своєчасне отримання коштів Київводоканалом.

Інший, але не менш важливий проект - геоінформаційна система, або ГІС. Це цифрова модель всіх інженерних мереж, яка створена на основі електронної мапи міста. Важко недооцінити важливість такої системи, оскільки оперативність реагування та вирішення проблем, аварійних ситуацій напряму залежить від ГІС. Окрім того, можливість розрахунку гідромоделі дає можливість правильно планувати розвиток мереж підприємства в рамках розвитку міста.

Також сьогодні ведуться масштабні роботи з модернізації автоматизованої системи управління технологічними процесами (АСУТП) на базі впровадження сучасної промислової платформи для заміни та виводу з експлуатації телемеханічного комплексу (ТМК) «Граніт», що впроваджений у 1989 році і за 30 років експлуатації застарів та двічі відпрацював свій ресурс.

Є велике бажання, щоб  Київводоканал був сучасною компанією, яка використовує найновіші технології. Тому ми були першими серед аналогічних підприємств на ринку, хто впровадив технології LoRa, NB-IoT, LPWAN для дистанційної передачі показників приладів обліку та технологічних вимірювальних приладів. І я дуже вдячний людям, які зробили це можливим, оскільки такі нововведення дозволяють крокувати в ногу з часом.

Як виглядає звичайний день в житті департаменту?

Дуже по-різному. В департаменті зараз працює понад 70 спеціалістів, кожен з яких сьогодні є унікальним, адже здатен поєднувати у своїй роботі як історично складені обумовлені прийдешніми технологіями підходи із відкритістю найновітнішим технологіям, які ми вдало впроваджуємо. 

Завдань дуже багато і, зазвичай, вони потребують швидкого реагування. Ми постійно комунікуємо як всередині департаменту, так і з колегами на підприємстві, партнерами тощо.

Що найпріорітетніше в роботі департаменту?

Люди, оскільки вони - основа будь-якої діяльності. Саме люди роблять так «щоб все працювало» та впроваджують інновації.

На жаль, ринок диктує свої умови, до яких належить і високий рівень матеріальної винагороди для фахівців IT-галузі. Щороку наші зарплатні цифри зростають, але ми, все рівно поки що лише «наздоганяємо» ринок. Важко бути привабливими для молодих спеціалістів, орієнтованих переважно на ЗП. Втім, ми дуже сподіваємось, що до нас приєднаються молоді, амбітні хлопці та дівчата, будуть розвиватися з нами та відчують себе частиною великої компанії, у якій вони зможуть здобути надзвичайно цікавий досвід та завдання з викликом, адже наше підприємство – це стратегічно важливий об’єкт, що має високі стандарти роботи. Зі свого боку ми зробимо все, щоб забезпечити їм максимально можливі комфортні умови.

Які цілі Ви перед собою ставите на наступний рік?

Серед поточних завдань, робота над якими триває - це розвиток ГІС. Також наразі ми прагнемо завершити впровадження білінгу юридичних осіб.

До перспективних проектів можна віднести мобільний додаток для мешканців міста, який надає можливість повноцінно взаємодіяти з Київводоканалом та замовляти повний комплекс послуг зі смартфону.

І, звичайно ж, розробка сервісів для споживачів, оскільки для нас дуже важливими є якість наших послуг та рівень задоволення людей, що ними користуються.

Як ви вдосконалюєте свої навички та підвищуєте рівень знань?

Робота в ІТ  - це постійне навчання, оскільки технології не стоять на місці та стрімко розвиваються. Тому я слідкую за подіями як у цій галузі, так і взагалі за тенденціями сучасної науки і знаходжу час на навчання. 

Завжди необхідно глибоко занурюватись в суть питання, розбиратися не тільки поверхнево, а ще й розуміти велику кількість внутрішніх аспектів. Велику цінність має досвід наших працівників, в яких я теж багато чому вчуся щодня. Багато моїх колег працюють на підприємстві вже тривалий час і мають за спиною великий багаж знань.  Кожен день для мене - це не тільки робота, а ще й навчання. Наша мета - спільний розвиток щодня.

Побажання колегам

Кожна людина в нашому департаменті виконує важливу роль у технологічній, щоденній життєдіяльності підприємства. Наш головний капітал - це кожен з нас, як частина команди, як окремий фахівець. Я дуже хочу, щоб кожен з моїх колег відчував себе частиною великої сім‘ї, прагнув зростати та розвиватися.

Я вдячний можливості розвивати вже існуючі проекти та реалізовувати амбітні нові задуми. Вдячний колегам з якими ми сформували дружній колектив однодумців, який не тільки хоче змін, а ще й реально впроваджує сміливі рішення.

Попереду найцікавіше.

Декілька бліц-запитань. Що найважливіше в роботі з громадянами?

Якісний та оперативний сервіс.

Головне в роботі з колегами?

Повага та можливість обмінюватися досвідом, навчатися.

Найцінніший ресурс?

Люди та час.

Які інструменти використовуєте в роботі?

Ноутбук :) 

Головна умова зростання для працівника?

Бажання навчатися, розвиватися та прагнення до нових навичок, інформації.

Яким ви бачите департамент в майбутньому?

Спадкоємним. Досвідчені колеги передають частину своїх завдань молодим хлопцям та, звичайно,  дівчатам, яких нажаль дуже мало в нашому департаменті.