Переваги запровадження ISO 9001:2015 у Київводоканалі
ISO 9001:2015 це міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до сучасних систем менеджменту. Цей міжнародний стандарт використовується вже понад 750 тисячами організацій у 161 країні світу.
ISO 9001:2015 запроваджено в підприємствах водоканалів: Німеччині, Голландії, Данії, Швеції, Грузії, Україні (Біла Церква), тощо.
Довідка: стандарт гармонізований в Україні у якості національного стандарту як ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги.
Стандарт визначає вимоги до системи менеджменту ПрАТ «АТ «Київводоканал» задля інженерного забезпечення надійного водопостачання та водовідведення в м. Києві, відповідно до вимог та очікувань замовників (споживачів).
Історія впровадження ISO на підприємстві почалася у 2018 році. На сьогодні система менеджменту якості за ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» вже впроваджена в усіх 24 структурних підрозділах ПрАТ «АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «КИЇВВОДОКАНАЛ».
Впровадження вимог цього стандарту в ПрАТ «АК «Київводоканал» дозволяє:
- Оцінити та мінімізувати численні ризики;
- Системно підходити до реформування компанії;
- Підвищити інвестиційну привабливість компанії;
- Підвищувати якість послуг;
- Оптимізувати витрати компанії;
- Визначити та врахувати інтереси всіх зацікавлених осіб, як то:
a) Споживачі послуг з водопостачання та водовідведення: фізичні та юридичні особи;
b) Регіональні уповноважені органи, страхові компанії та компанії
c) Спільноти, громадяни які користуються послугами ПрАТ «АК «Київводоканал»;
d) Постачальники та інші організації, що працюють спільно з ПрАТ «АК «Київводоканал»;
e) Працівники компанії ПрАТ «АК «Київводоканал»;
Для підвищення спроможності організації щодо послідовного і збалансованого задоволення потреб та очікувань своїх зацікавлених сторін, а також застосовних законодавчих й регламентувальних вимог, протягом довготривалого часу, найвище керівництво ПрАТ «АК «КИЇВВОДОКАНАЛ» застосовує наступні принципи до корпоративної системи управління якістю:
- орієнтація на замовника;
- лідерство;
- задіяність персоналу;
- процесний підхід;
- поліпшення, ризик менеджмент;
- прийняття рішень на підставі фактичних даних;
- керування взаємовідносинами;
З метою належного запровадження системи менеджменту якості в підрозділах ПрАТ «АК «Київводоканал» було видано наказ № 126 «Про затвердження цілей в сфері якості ПрАТ АК Київводоканал» на 2020 рік.
Як результат були сформовані цілі в сфері якості 24 підрозділах:
- стратегічні довгострокові цілі (на 5 років),
- середньострокові (на 3 роки)
- короткострокові - оперативні цілі у сфері якості (на 1 рік).
Відповідно до вимог міжнародного стандарту запроваджені методики проведення внутрішніх аудитів та оцінки ризиків. Сьогодні вже регулярно та систематично проводяться внутрішні аудити в усіх 24 підрозділах.
Для переходу на міжнародні стандарти Київводоканал систематично проводить навчання працівників: як на базі підприємства, так і у спеціалізованих навчальних закладах.
Минулого року проведено корпоративні тренінги з підвищення кваліфікації персоналу ПрАТ АК Київводоканал. В тренінгах взяло участь 120 працівників ПрАТ «АК «КИЇВВОДОКАНАЛ», за результатами отримано більше 300 посвідчень.
«Ми проводимо навчання співробітників для того, щоб вони стали експертами, щоб кожний з них міг об’єктивно оцінити свій підрозділ, виявити процеси, які можна оптимізувати. Як результат такої підготовки наших людей, вже всі наші структурні підрозділи отримали сертифікати ISO 9001. Це підтверджує прагнення компанії до вдосконалення і задоволення потреб клієнтів, і ми будемо розвиватися далі в цьому напрямку», – сказав генеральний директор Київводоканалу Дмитро Новицький.
Що практично зроблено протягом 2018-2021 років:
+ Завдяки запровадженню базових принципів ISO 9001:2015 оновлено сайт компанії, сформовані базові цінності компанії.
+ Підвищена інвестиційна привабливість компанії;
+ На регулярній основі проводиться опитування як зовнішніх так і внутрішніх споживачів, наприклад в РД, ДЕВГ, ТД, ГД тощо.
+ Суттєво оновлена кадрова політика , спрямована на заохочення до співпраці компетентних працівників, підвищена соціальна відповідальність підприємства.
+ Для переходу на міжнародні стандарти Київводоканал систематично проводить навчання працівників.
+ Відповідно до вимог міжнародного стандарту запроваджені методики проведення внутрішніх аудитів та оцінки ризиків.
+ Проводиться оцінка постачальників;
+ Налагоджено зворотній зв’язок із споживачами через сайт компанії та анкетування;
+ Проведено коригування заходів із урахуванням : Постанови КМУ від 11 березня 2020 р № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»
+ Проведені численні сертифікаційні аудити, які дозволили встановити та виправити окремі недоліки компанії.
+ Як результат департаментами нашої організації отримано сертифікати міжнародного зразка стосовно системи менеджменту якості, відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) в акредитованому Національною Агенцією з Акредитації України "ВИПРОБУВАЛЬНО- СЕРТИФІКАЦІЙНИЙ ЦЕНТР "ПІВДЕНТЕСТ".
+ Ці сертифікати ISO 9001:2015 мать визнання в усіх країнах Європейського союзу завдяки укладеним Україною угодам з European Accreditation та IAF.