Полив прибудинкової території у багатоповерхівці: де взяти воду і хто за неї платить?

29.05.2020
Поділитися:

Ми всі хочемо, щоб наше місто, в тому числі і наші двори, були зеленими та квітучими. Доглядом за рослинами у парках та скверах зазвичай займається «Київзеленбуд». Частина парків і скверів по місту мають системи автополиву. Туди, де немає, вода підвозиться  цистернами і здійснюється ручний полив.

А от прибудинкові території біля багатоповерхівок поливають двірники чи навіть мешканці-ентузіасти. Але де взяти воду і хто за неї платить?

У більшості будинків у підвалах були запроектовані окремі відгалуження від водогону для поливальних цілей. Щоправда, у радянські часи на цих відгалуженнях не було лічильників. Власне, їх не було і в будинках, і в квартирах, за все платили за нормами.

Коли облік став обов’язковим, лічильники потрібно було ставити всюди, і для загальних потреб теж – поливу, пожежогасіння, миття сходових клітин, потреб консьєржів. У 1990-ті роки деякі ЖЕКи вирішили зекономити: полив відрізали і запломбували. Немає води – менше роботи двірнику, менша квартплата. Деякий час киян це влаштовувало, вони поливали з балконів, носили воду каністрами, поки зрештою втомилися і почали писати скарги, щоб полив повернули.

Таким чином, у Києві зараз можливі 3 ситуації для багатоквартирних будинків.

Перша: у будинку є відгалуження на полив і на ньому є лічильник. Отже, двірник (чи інша відповідальна за полив особа) доглядає ваші клумби і газони. Весь об’єм, який «пройшов» за місяць через цей лічильник, – це вода для господарських потреб будинку. Вона оплачується мешканцями у платі за обслуговування будинку і прибудинкової території. І що важливо – на цьому лічильнику для поливу оплачується тільки водопостачання, без водовідведення, адже тут  немає послуги каналізування, лише подача води.

Друга ситуація: відгалуження на полив відрізане та опломбоване. У цьому випадку потрібно встановлювати лічильник, відновлювати відгалуження і оформляти його в додатковому договорі. Ці питання мають вирішувати між собою житлова організація (ОСББ, управитель, ЖБК) і водоканал.

Третя: у проекті будинку не було передбачено відгалуження на полив. Це найскладніше, тому що потрібен проект на зміну системи водопостачання, потім монтаж відгалуження і наприкінці – зміни до договору з водоканалом.

Якщо у вашому будинку нема такого відгалуження чи воно запломбоване, звертайтесь до вашої керуючої організації для вирішення цього питання.