Про борги і не тільки

17.07.2020
Поділитися:

В період карантинних обмежень, а саме у березні-квітні 2020 р. спостерігалась тенденція до зниження рівня сплат за водопостачання та водовідведення - як від населення, так і від юридичних осіб. Але вже у зараз рівень надходження оплат за спожиті послуги дорівнює докарантинному рівню:

  • в лютому 2020 р. – 95%, в т.ч. населення - 95%;
  • в березні 2020 р. – 92 %, в т.ч. населення - 84%;
  • в квітні 2020 р. – 87 %, в т.ч. населення – 89%;
  • в травні 2020 р. – 92%, в т.ч. населення – 95%;
  • в червні 2020 р. – 96%, в т.ч. населення – 94%.

Ми щиро дякуємо киянам, які своєчасно сплачують за спожиті послуги! Це те, що дозволяє нам в нормальному режимі забезпечувати безперервні процеси з підготовки питної води, очищення стоків, ремонту мереж та обслуговування обладнання. Адже єдиним джерелом надходження таких коштів для нас є виключно платежі населення за комунальні послуги. 

 

Про злісних неплатників

В той же час мусимо зазначити, що серед споживачів ПрАТ «АК «Київводоканал» є так звані злісні неплатники - це 50 тис. власників особових рахунків, від яких ми не отримали жодного платежу за спожиту воду впродовж останніх 2-5 років. Це всього 5% від загальної кількості наших споживачів, але сумарно вони заборгували Київводоканалу 440 млн грн. Ще 4% споживачів мають борги накопичені за 1-2 роки на загальну суму 47 млн грн. А загальна заборгованість становить близько 700 млн грн.

 

Як ми працюємо з боржниками

Ми завжди відкриті до співпраці зі споживачами, навіть тими, які заборгували нам дуже суттєві суми. Зокрема, ми пропонуємо реструктуризувати борг, звернувшись до Центрів обслуговування споживачів Київводоканалу. Це дозволить розбити борг на посильні щомісячні платежі на певний строк. Для цього потрібно звернутись до будь-якого Центру обслуговування споживачів Київводоканалу. 

 

Щоб стимулювати споживачів вчасно сплачувати рахунки, ми застосовуємо такі заходи:

  • розсилаємо СМС-повідомлення про необхідність сплати існуючої заборгованості,
  • надсилаємо боржникам попередження з проханням погасити борг або укласти договір реструктуризації,
  • в житлових будинках з великим відсотком заборгованості на дошках оголошень розміщуємо списки квартир, які мають заборгованість,
  •  при проведенні контрольного зняття показників повідомляємо боржникам про необхідність погашення заборгованості,
  • під час особистого прийому у центрах обслуговування споживачів проводимо роботу із споживачами щодо укладення договорів реструктуризації.

Для стягнення боргів, про сплату яких не вдається домовитись зазначеними вище способами, ми також можемо звертатись до суду.

 

Як впливає наявність заборгованості на роботу Київводоканалу

Зазначимо, що ПрАТ «АК «Київводоканал» не отримує від органів влади жодної компенсації витрат через зниження платежів за спожиті населенням послуги. Не передбачено це і тарифом на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення. 

Нагадаємо, що на розмір тарифу впливає лише розмір затрат підприємства на забезпечення водопостачання і водовідведення в місті. Щороку тарифи переглядаються, коригуються і затверджуються національним регулятором Національною комісією, що здійснює регулювання в сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

Недонадходження коштів за спожиті послуги, принаймні на тому рівні, що є зараз, не призведедо перебоїв з водопостачанням у місті, але це суттєво впливає на наші фінансові можливості для забезпечення нормального функціонування підприємства та розміри наших інвестицій в модернізацію та оновлення водоканалу.

 

Для порівняння: Сумарно 9% споживачів Київводоканалу, що є злісними неплатниками, заборгували підприємству 487 млн грн. За ці гроші ми б змогли реалізувати перший етап реконструкції Деснянської водопровідної станції та побудувати цех очистки промивних вод і вирішити нарешті наболіле екологічне питання скиду цих вод у Русанівську протоку. Або побудувати 23 кілометри нової магістральної водопровідної мережі діаметром 500 мм (а це по довжині, як два проспекти Перемоги).

 

Наостанок, ще раз зазначимо, що ми щиро вдячні всім, хто вчасно сплачує рахунки за спожиту воду, а боржників закликаємо укласти договір реструктуризації боргу.