Проєкти-2020 для підвищення якості води, еко безпеки та зручності споживачів

24.12.2020
Поділитися:

У 2020 році ми модернізували кілька важливих об’єктів водопостачання та водовідведення у столиці, впровадили нову технологію знезараження питної води, реалізували кілька проєктів зі збереження довкілля. І все це попри те, що рік був дуже складним та багатим на випробування.

 

Якість водопровідної води у Києві

В цьому році було завершено реконструкцію всіх 14 артезіанських водопровідних насосних станцій, що забезпечують 10% міського водопостачання. Замість рідкого хлору тепер тут використовується більш сучасний і безпечний реагент - гіпохлорит натрію. 

На Дніпровській водопровідній станції було збудовано та запущено завод з виробництва діоксиду хлору, яким тепер знезаражується ще 30% водопровідної води у столиці. 

Таким чином вже 40% питної води у Києві знезаражується без використання газ-хлору, завдяки чому вона має покращений смак та запах.  Крім того, на Дніпровській та артезіанських станціях зникла потенційна небезпека забруднення повітря через  виникнення надзвичайної ситуації на хлорному господарстві.

Нагадаємо, відмова від використання рідкого хлору відбувається в рамках програми “Стоп хлор”, передбаченої еко стратегією розвитку Київводоканалу. До кінця 2022 року очікується повна відмова від використання хлору за рахунок впровадження нових технологій знезараження на Деснянській водопровідній станції, що забезпечує водою 60% киян. 

 

Дистанційна робота зі споживачами

Цього року ми активно покращували та розвивали онлайн-сервіси для обслуговування споживачів з урахуванням вимог карантинного періоду, а також втілювали ті задумки, що були заплановані Київводоканалом задовго до цього. Так було зроблено кілька важливих покращень:

  • вдосконалено особистий кабінет для фізичних осіб, онлайн-чат на сайті, чат-боти у Вайбер і Телеграм,

  • збільшено кількість телефонних номерів, у т.ч. мобільних, у ЦОСах,

  • запроваджено Skype-аккаунти для зв’язку з фахівцями ЦОСів,

  • організовано прийом документів від споживачів електронною поштою

  • для юридичних осіб створено можливість особистому кабінеті на нашому сайті оперативно та безкоштовно отримувати необхідні розрахункові документи, підписані електронним цифровим підписом (ЕЦП).

 

Екологічні проєкти

Проєкт з реконструкції Деснянської водопровідної станції, де буде побудовано цех очистки промивних вод, вже пройшов державну експертизу і знаходиться на затвердженні у Київській міській держадміністрації. Проте вже сьогодні ми скоротили скиди у Русанівську протоку на 20 - 30%, завдяки іншим технічним рішенням. Будівництво цеху орієнтовно розпочнеться в середині 2021 року.

Щодо реконструкції Бортницької станції аерації триває повторна процедура визначення генпідрядної організації, яка має бути завершена наприкінці 2-го кварталу 2021 року підписанням контракту. Тоді ж розпочнуться безпосередньо роботи з реконструкції. А тим часом ми продовжуємо будівництво насосної станції 1 підйому БСА, де збиратимуться  стоки, що надходять з Лівобережного та Новодарницького колекторів, та подаватимуться на 1 блок Бортницької станції аерації.

Цього року в рамках акції "Стоп фосфати" ми підготували ряд грунтовних матеріалів, які з різних боків висвітлювали небезпеку забруднення водойм фосфатами, та закликали підписати петицію Асоціації “Укрводоканалекологія” до Президента України про повну заборону виробництва, ввезення, використання та продажу фосфатовмісних мийних засобів на території нашої держави.

 

Підвищуємо стандарти роботи

Вже другий рік поспіль ми впроваджуємо високі стандарти управління якістю ISO 9001:2015 для наших структурних підрозділів. Це дає змогу нашому підприємству не тільки контролювати якість роботи в підрозділах, а й дбати про безпеку наших співробітників, піклуватись, щоб наша діяльність не завдавала шкоди навколишньому середовищу. 

ISO 9001 для Київводоканалу - це:

  • попередження «ризиків» та нова система планування;

  • персонал належної кваліфікації і підготовки;

  • впровадження нової процедури внутрішнього аудиту.

Наша робота у відповідності до стандартів ISO 9001, для киян обернеться такими вигодами:

  • максимальне задоволення потреб і запитів;

  • недопущення до споживача невідповідної продукції;

  • доведення до відома співробітників усіх рівнів важливості вимог споживача.

В 2020 році первинну сертифікацію системи управління якістю структурних підрозділів відповідно до вимог ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015,  IDT, ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» пройшли ще наших 6 структурних підрозділів. Таким чином, на сьогодні відповідні сертифікати мають вже 18 наших структурних підрозділів. Протягом 2021 року впровадження системи управління якістю планується ще в 6 підрозділах підприємства.

 

Сучасні технології для диспетчеризації

Одним з найважливіших наших діджитал досягнень року стала модернізація головної диспетчерської та подальше впровадження геоінформаційні системи (ГІС), яка забезпечує збір, зберігання, аналіз та графічне представлення просторових даних, зокрема інженерних мереж та пов`язаної з ними інформації.

У Київводоканалі вже впроваджено ГІС мереж водопостачання та напірної частини водовідведення, для яких побудовані гідравлічні моделі. Це дає змогу:

  • переглядати фактичні дані водопровідних і каналізаційних мереж,

  • приймати правильні технічні рішення при ліквідації аварійних ситуацій,

  • контролювати аварійність мереж та перевіряти системи водопостачання на надійність.

Наразі на підприємстві впроваджується ГІС проєктованих ділянок мереж водопостачання та водовідведення та енергетичних мереж водопровідно-каналізаційних об`єктів.

Для споживачів водоканалу ефективне використання ГІС дає такі переваги:

  • менше навантаження на тариф завдяки зменшенню витрат електроенергії,

  • стабільний тиск в водопровідній мережі та можливість його регулювати,

  • якісніше планування роботи з ремонту та заміни трубопроводів для запобігання аварійним ситуаціям і зменшення завданих споживачам незручностей,

  • точне інформування споживачів щодо зон відключень, ходу і завершення робіт в режимі поточного часу.

 

І це тільки мала дещиця зробленого для покращення роботи водопровідно-каналізаційного господарства компанії та обслуговування споживачів. Наступного року заплановано ще більше важливих проєктів.

Більше про те, які об'єкти водопостачання ми реконструювали та модернізували в цьому році, дивіться у відео: