Роз’яснення щодо реконструкції БСА

24.09.2020
Поділитися:

Про реконструкцію Бортницької станції аерації не чув хіба що ледачий або геть байдужий. Починаючи з 2015 року, відколи Верховна Рада ратифікувала угоду між урядом України та Японії щодо виділення кредитних коштів для реалізації проєкту реконструкції БСА, ця тема періодично піднімається в топ новин і знову зникає, через що у багатьох киян склалось враження, що нічого не робиться, гроші вже розікрали, а говорять про реконструкцію знову і знову лише для того, щоб попіаритись. Насправді все це далеко не так. 

Реконструкція Бортницької станції аерації та приведення технології очистки стоків у відповідність до сучасних європейських вимог була запланована і відбувається як один з найістотніших еко проєктів Київводоканалу відповідно до довгострокової стратегії розвитку і модернізації підприємства. Ця стратегія була розроблена данським агентством COWI ще у 2001 році та актуалізована у 2020 році німецьким агентством Decon і екологічний напрямок тут визначений як один з найбільш пріоритетних. 

Якщо говорити про реконструкцію Бортницької станції аерації як про інвестпроєкт, то це  наймасштабніший інфраструктурний проєкт в Україні. Його реалізація вирішить комплекс екологічних, техногенних, соціальних і побутових питань не лише мешканців Києва, а й усієї країни в цілому. Адже Бортницька станція аерації очищує не тільки стоки Києва, але й міст сателітів – а це понад 5 мільйонів жителів. Від надійної роботи БСА залежить безпека та екологія київської агломерації та усіх міст нижче по течії Дніпра.

В ході реконструкції БСА буде суттєво вдосконалено процес очищення стічних вод. Нові технології дадуть змогу знизити концентрацію шкідливих та небезпечних сполук у водах, що повертаються у Дніпро. Відповідно до вимог європейських директив, якість очищених вод буде контролюватись за 10 показниками, а станція зможе приймати додатковий об`єм стоків, у тому числі від населених пунктів київської агломерації. 

Реконструкція також дозволить нам нарешті вивести з експлуатації мулові поля, що вже переповнені. Буде вирішено і питання викидів у повітря шкідливих речовин та розповсюдження неприємних запахів довкола станції.

Станом на сьогодні повторно оголошено тендерну процедуру закупівлі на визначення генерального підрядника серед японських компаній, який буде виконувати роботи з реконструкції БСА.(За умовами контракту генпідрядником може бути лише компанія з японським капіталом). Конкурс буде завершено в другому кварталі 2021 року підписанням контракту з переможцем. 

Початок виконання будівельних робіт заплановано на кінець першого півріччя 2021 року і триватиме будівництво 6 років.

Детальніше про реконструкцію БСА можна дізнатись з відео: