Щоб лічильник служив довго

02.08.2019
Поділитися:

За статистикою більше половини лічильників не проходять повірку.  Часто буває так, що вже після першої повірки прилад обліку відбраковують, і абоненту доводиться купувати новий. Чому це відбувається і як цьому зарадити ми запитали у заступника начальника відділу з повірки та ремонту лічильників води Івана Столяра.

«Лічильники, привезені від абонентів, в першу чергу потрапляють на миючу установку, де проходять декілька циклів очистки,  позбавляючись від бруду, окалини, піску та мулових відкладень, що накопичилися у них за час експлуатації . На цьому етапі вже відбраковується 10% лічильників, що мають явні механічні ушкодження. Після промивки абсолютно чистий лічильник, що не має очевидних вад,  потрапляє на повірку», - розповідає Іван.

Споживачі навіть не здогадуються, скільки бруду накопичується в їхніх приладах обліку. Головною причиною накопичення іржі та осаду є незадовільний стан внутрішньобудинкових мереж та проведення ремонтних робіт на них, що безпосередньо впливає на якість води, яка проходить через лічильник. За роки роботи Іван зібрав цілу колекцію фотографій, на яких видно, в якому жахливому стані надходять на промивку лічильники.

То що ж  робити, щоб лічильник прослужив якомога довше?

  1. Не купувати найдешевший лічильник. Такий прилад, імовірно, буде відбракований вже під час першої повірки. Якісні лічильники середньої цінової категорії, як правило, без проблем можуть пройти 2-3 повірки.
  2. Правильно встановлювати лічильник. Лічильник, який за інструкцією має бути встановлений горизонтально, у вертикальному положенні з часом почне давати похибку. Тому довірити встановлення лічильника краще спеціалісту.
  3. Вчасно повіряти лічильник. Пропущений термін повірки загрожує переведенням на водопостачання за нормами, а лічильник, що простояв у квартирі без промивки, скажімо, 8 або 10 років, найчастіше вже не буде працювати справно.
  4. Не допускати механічних ушкоджень лічильника.  Отвори, тріщини та відколи є першим сигналом до відбракування приладу.
  5. Не використовувати магніти та інші шахрайські пристрої для штучного зменшення показників. Лічильники, що перебували під впливом магнітного поля, одразу виявляються та відбраковуються.
  6. Дбати про стан внутрішньобудинкових мереж у вашому будинку. Вимагати від керуючої компанії регулярно здійснювати промивку мережі.

«Зараз ще можна зустріти лічильники, що були виготовлені наприкінці 90х років, але і досі працюють справно. В першу чергу це тому, що вони зроблені дуже якісно. Але  не менш важливим фактором є те, що ці прилади обліку експлуатувалися належним чином та вчасно проходили повірку», - підсумував Іван Столяр.

Додатково:

Звертаємо увагу абонентів, що повірку на повірочних установках ПрАТ «АК «Київводоканал» проводять повірники ДП «Укрметртестстандарт», саме це підприємство робить висновки щодо придатності або непридатності приладів обліку, видаючи свідоцтво про повірку або довідку про непридатність лічильника.