Відбувся спільний захід Київводоканалу та компанії «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»
30 травня відбувся спільний захід Київводоканалу та компанії «МЕТРО Кеш енд Кері Україна».
На заході були присутні: директор Департаменту екологічного нагляду ПрАТ «АК «Київводоканал» Олександр Гуменюк, директор ТЦ METRO Позняки Сергій Бурсаков, начальник Інформаційного управління ПрАТ «АК «Київводоканал» Вікторія Яковлєва.
В рамках заходу відбувся огляд локальних очисних споруд для попередньої очистки стоків перед їх скидом у централізовану систему міської каналізації, що виходять з цехів для обробки рибних та м'ясних продуктів, а також кафе, що розташоване в будівлі.
Працівники Департаменту екологічного нагляду Київводоканалу відібрали пробу стоків у місці їх скиду в каналізаційну мережу та переконалися у якості роботи локальних очисних споруд.
Олександр Гуменюк, який очолює Департамент екологічного нагляду розповів, що це відокремлений підрозділ Київводоканалу, основними функціями якого є дотримання Правил приймання стічних вод у міську каналізацію. За його словами, у Києві більшість підприємств не встановлюють локальні очисні споруди, а таких абонентів як METRO в столиці дуже мало.
Сьогодні на абонентському обліку Київводоканалу знаходиться лише 5 тисяч підприємств серед близько 15 тисяч в усьому Києві.
«Компанія METRO є соціально-відповідальною, оскільки вже на етапі проектування передбачила будівництво локальних очисних систем на кожному напрямку скиду стічних вод після джерел їх утворення», - підкреслив він.
В свою чергу, начальник відділу екології, дозвільної документації та розрахунків Галина Більська відзначила, що найбільшими забруднюючими речовинами в стоках є азот амонійний, фосфати, завислі речовини та жири.
«Останні забивають нашу каналізаційну мережу і їх важко вилучити. Це важка праця і ми просимо підприємства виконувати закон, за яким кожне виробництво повинно мати локальні очисні споруди, що покращить екологічну ситуацію», - підкреслила вона.
Оглядаючи очисні споруди, директор ТЦ METRO Позняки Сергій Бурсаков відзначив важливість питання екології.
«На своєму прикладі, компанія METRO спільно з Київводоканалом, прагне показати іншим підприємствам, що потрібно більше приділяти увагу питанням екології і кожне підприємство обов’язково повинно бути обладнане очисними спорудами», - підкреслив він.
Додатково:
Згідно з Правилами приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, кожне підприємство міста Києва повинно мати Паспорти водного господарства та Умови на скид, де чітко прописано концентрацію та вміст стоків, що скидаються підприємствами в каналізацію міста.
У минулому році Київводоканалом було ліквідовано майже 10 тисяч засмічень, а це - 30 кожного дня. Було ліквідовано 90 великих поломок та було витягнуто близько 9! тон жирів. Майже третина колекторів Києва знаходиться у аварійному стані.
Постійні засмічення та пориви колекторів можуть стати причиною виливу на поверхню стоків, у складі яких – шкідливі та небезпечні для життя та довкілля речовини.
Одним із чинників такої ситуації є нехтування Державними будівельними нормами В.2.2-25:2009, згідно з якими у кожному закладі масового харчування мають бути встановлені локальні очисні споруди, а також Правилами прийому стічних вод.
За минулий 2017 рік абонентами Київводоканалу стало 984 абонента, з загальною кількістю майже 5,5 тис.; було оформлено 492 паспорти водного господарства та 2,5 тис. абонентів отримали Умови на скид.
Київводоканалом було викрито 1,6 тисяч порушників, відібрано 15,5 тисяч проб, обстежено 3,3 тисячі підприємств .