Вчасна сплата за послуги є гарантом їх безперебійного постачання
Київводоканал закликає споживачів вчасно і в повному обсязі сплачувати за спожиті послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення.
Станом на початок 2019 року загальна заборгованість споживачів перед Київводоканалом перевищує 1 млрд грн. Недофінансування суттєво впливає на роботу підприємства, яке живе за законами ринку і несе певні витрати в процесі виробництва та надання послуг.
З огляду на значну заборгованість Київводоканал проводить систематичну роботу з фізичними та юридичними особами, які не сплачують за отримані послуги, або користуються ними незаконно.
Роботу з порушниками проводить Управління Київводоканалу з контролю за водоспоживанням та водовідведенням (УКВВ).
До порушників застосовуються різні методи впливу: від попереджень та пропозицій перейти на правові форми відносин – до відключень від послуг.
Відключення від послуг - крайній метод, до якого Київводоканал вдається лише після численних попереджень та при повному небажанні порушників йти на діалог.
«Київводоканал завжди йде назустріч споживачам, в яких є порушення, або борги. Ми пропонуємо перейти в правову площину, або, наприклад, укласти договори реструктуризації, які можна оформити в Центрах обслуговуваннях споживачів Київводоканалу (ЦОС), або в одному з численних Центрів комунального сервісу (ЦКС)», - коментує ситуацію начальник Управління з контролю за водопостачанням та водовідведенням Олександр Соболєв.
Тим не менш, протягом 2018 року силами УКВВ було відключено від послуг більше 800 об’єктів. Переважна більшість з них (більше 500) - юридичні особи. Найчастіше до порушень вдаються представники малого бізнесу, що мають потребу в значних об’ємах води: кафе, бари, ресторани, мийки автомобілів, тощо.
Велику заборгованість перед Київводоканалом мають мешканці багатоквартирних будинків – майже 580 млн грн. станом на початок 2019 року (57% від загальної заборгованості).
Одним із дієвих методів роботи з боржниками у багатоквартирних будинках є відключення квартир від каналізації за допомогою пристрою «Chop-2008», цей метод підприємство використовує з середини 2018 року.
Як показує практика, в переважній більшості випадків боржники в багатоквартирних будинках вирішують з Київводоканалом питання заборгованості на етапі підготовки до відключення від каналізації. В 2018 році справа дійшла до відключення квартир від каналізації лише у 28 випадках.
Київводоканал закликає споживачів не доводити ситуацію до відключення від водопостачання, чи водовідведення та звернутися в разі необхідності до наших спеціалістів для вирішення проблемних питань. Індивідуальний підхід є одним з основних наших принципів у роботі зі споживачами. Під час звернень завжди враховуються матеріальний стан і соціальний статус споживача, обирається оптимальний варіант переходу в правову площину, чи вирішення питання заборгованості.