Хто такі пробовідбірники та як вони працюють?

14.08.2018
Поділитися:

Якщо вам здається, що холодна вода, яка тече з-під крана, змінила колір, тхне тощо, і при цьому на сайті та дошці оголошень відсутнє повідомлення про планові профілактичні промивки мереж, то не виключено, що роботи проводяться всередині будинку, наприклад, на вашому стояку, робітниками керуючої компанії або ОСББ. Що ж потрібно робити?

Спробуйте злити воду протягом 5-10 хвилин. Якщо нічого не змінилося, то зателефонуйте до call-центру Київводоканалу за номером (044) 202-02-02 або до аварійної служби за номерами 15-81 чи (044) 200-73-01; залиште заявку щодо сумнівної якості води, вказавши П.І.Б, адресу, контактний телефон та суть скарги (зміна кольору та/або запаху).

Після цього ваша заявка передається до відповідного водопровідного району – всього їх у місті 10 і вони не завжди співпадають з адміністративними районами. Далі вона надходить до Департаменту експлуатації водопровідного господарства, який і призначає пробовідбірника.

Хто такий пробовідбірник? Це кваліфікований спеціаліст, котрий відбирає проби холодної води, які перевіряються в лабораторії на якість. Після отримання заявки він повинен заздалегідь зателефонувати та узгодити час свого візиту з мешканцем, мати посвідчення та бути вдягненим у форму – білий халат та капелюшок. Фахівець ніколи не ходить один – його має супроводжувати інженер Київводоканалу.

Задля того, аби визначити причини погіршення якості води, проби відбираються не лише у вашій квартирі, але й на вході до будинку (у консьєржа або з пожежного гідранта), на стояку у сусідів (поверхом вище або нижче), також на іншому стояку у сусідньому під’їзді.

Відповідно до скарги визначається, який саме аналіз потрібно проводити – хімічний (результат готовий за добу) або біохімічний (результат готовий за три дні).

Пробовідбірник здійснює забір за спеціальним регламентом, тому не має права взяти на аналіз самостійно відібрану мешканцями воду, бо це не може гарантувати відсутність домішок та стерильність тари.

Якщо виявилося, що вода невідповідної якості тече з дворової або магістральної мережі, то ця проблема вирішується Київводоканалом, для початку відбувається профілактична промивка мереж. Проблемами внутрішньобудинкових мереж займається керуюча компанія або ОСББ – у разі виявлення поганої води всередині будинку, Київводоканал видає припис відповідній організації.

Чому ж може бути погана вода? Причин декілька: ремонтні роботи у магістральній мережі, ремонтні роботи у будинку, наприклад, заміна труб на стояку, несправний фільтр, встановлений на водопровідному крані тощо.

Пропонуємо переглянути відеороз'янення про те, як саме відбираються проби води пробовідбірницею-лаборантом 4-го розряду центральної лабораторії ПрАТ «АК «Київводоканал».