Стан мереж і якість питної води у Києві

18.11.2020
Поділитися:

Вода, яку Київводоканал готує на водопровідних станціях та подає в розподільчу мережу Києва, завжди відповідає вимогам чинного ДержСанПІНу 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною». Але трапляються ситуації, коли вода зазнає вторинного забруднення по дорозі до кранів споживачів. Чому це відбувається і що з цим робити читайте далі.

 

СТАН МІСЬКИХ МЕРЕЖ

Якою б якісною та чистою не була вода на виході з наших водопровідних станцій, вона має подолати довгий шлях до кранів киян. На жаль, 45% водопровідних мереж столиці станом на сьогодні потребують оновлення. Втім, ми робимо все можливе, щоб перекладати найбільш критичні їх ділянки та експлуатуємо мережі з урахуванням їхнього стану.

Щоб вода від водопровідної станції до будинків споживачів надходила належної якості, не зазнаючи вторинного забруднення в міських мережах, ми постійно здійснюємо такі заходи:

  1. В плановому порядку замінюємо водопровідні мережі, використовуючи сучасні труби з полімерних матеріалів, що не піддаються корозії. Так, у 2017-2019 р. в планово було перекладено близько 25 км водопровідних мереж. По довжині це як два проспекти Перемоги. До кінця 2020 року буде завершено планову перекладку ще майже 2 км водопровідних мереж вартістю 9,2 млн грн (переважно у центрі міста, де вони найбільш зношені) і це без урахування заміни аварійних ділянок міських водопровідних мереж. 

  2. В процесі водопідготовки переходимо на нові реагенти, наприклад, діоксид хлору, який зберігає знезаражувальну дію води під час транспортування водопровідними мережами і забезпечує триваліший період післядії, ніж газ-хлор. Наразі, діоксид хлору використовується на Дніпровській водопровідній станції.

  3. Регулярно проводимо промивки міських мереж, щоб уникнути застійних явищ та очистити водопроводи від іржі та осаду. Також  ми завжди промиваємо мережі після виконання на них ремонтних робіт, адже під час ліквідації пошкоджень у трубопровід можуть потрапляти частинки грунту та інші забруднюючі речовини.

  4. Щодня перевіряємо якість питної води  у розподільчих водопровідних мережах у 35 контрольних точках на різних вулицях по всіх районах Києваа також на виході з артезіанських насосних станцій та насосних водопровідних станцій ІІІ та ІV підйомів. 

     

    ПРОБЛЕМИ ВНУТРІШНЬОБУДИНКОВИХ МЕРЕЖ

    Відповідно до вимог законодавства, Київводоканал несе відповідальність за якість води у водопровідних мережах Києва, а от від зовнішньої стіни будівлі починається внутрішньобудинкова мережа, за стан якої відповідає утримувач будинку або власник (ЖЕО або ОСББ). На жаль, часто ці мережі не обслуговуються належним чином, тому відбувається так зване вторинне забруднення води саме на етапі подачі будинковими мережами до крану у конкретній квартирі.

    ДЛЯ ДОВІДКИ: 

    Відповідно до абзацу 3 пункту 11.1.1 розділу 11 «Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України», затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України  05.07.95  № 30, межею внутрішньої системи водопроводу є зовнішня поверхня стіни будівлі.

    Згідно з пунктом 11.1.3 цих правил, технічне обслуговування і ремонт систем внутрішнього водопроводу та каналізації, як частини інженерного обладнання будинків, здійснюються згідно з Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Держкомітету з питань ЖКГ від 17.05.2005 року № 76, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за № 927/11207.

    Отже, за якість води від фундаменту до квартири споживача наступає відповідальність організації, яка безпосередньо обслуговує будинок.

    4 причини погіршення якості води у внутрішньобудинковій системі:

    1. Зношеність внутрішньобудинкових мереж.

    2. Відсутність промивки та своєчасного обслуговування внутрішньобудинкових мереж. 

    3. Застій води в трубопроводі через низький розбір води.

    4. Різкий перепад тиску.

    Основні рекомендації від фахівців Київводоканалу для ОСББ та ЖЕО по догляду за внутрішньобудинковими мережами:   

    • Застій у мережах потрібно ліквідувати одразу ж після його виявлення. Чим довше вода застоюється і чим вища її температура, тим нижчою буде якість води у кранах мешканців будинку. 

    • Промивку  внутрішньобудинкових мереж рекомендується здійснювати не рідше одного разу на рік.

    • Частини системи, які використовуються рідко або протягом короткого періоду часу, слід ізолювати після використання та промити перед перезапуском. Труби, що не використовуються взагалі, варто від'єднати від системи водопостачання з метою уникнення в них застоїв.

    • Запобігайте нагріванню холодної води в мережі: ізолюйте водопровідну систему, якщо труби проходять у приміщеннях з високою температурою повітря, та слідкуйте за тим, щоб була достатньою відстань від труб опалення та гарячої води. 

    • Для ремонту внутрішньобудинкових мереж використовуйте лише водопровідні труби з тривалим строком служби, виготовлені з сучасних сертифікованих матеріалів.

     

     

    СТАН ВНУТРІШНЬОКВАРТИРНИХ МЕРЕЖ ТА ВПЛИВ ПОБУТОВИХ ФІЛЬТРІВ НА ЯКІСТЬ ВОДИ

    Неправильно підібрані або неправильно експлуатовані фільтри можуть спричинити вторинне забруднення води у вашій квартирі, а саме може збільшитись мікробіологічне забруднення, корозія або накопичення осаду на внутрішніх стінках труб через зниження тиску води. 

    Ви зможете подбати про якість води у вашій квартирі, дотримуючись, нижче наведених рекомендацій:

    • Підтримуйте водопровідні системи у вашій квартирі в належному стані та своєчасно їх ремонтуйте. Відключайте від системи непотрібні труби, в яких може відбуватися застій води.

    • Якщо ви використовуєте побутові фільтри, то своєчасно міняйте їх.

    • Регулярно очищайте аератори, крани та душові, усувайте в них негерметичності  шляхом видалення твердих речовин із сітчастих фільтрів, а також своєчасно міняйте ущільнювачі, шланги і клапани.

     

    ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ЯКІСТЬ ВОДИ НЕ ВЛАШТОВУЄ

    Якщо ви маєте сумніви щодо якості води у вашому домі з вини водоканалу, зателефонуйте до нашого call-центру за номером (044) 202-02-02 або до аварійної служби за номерами 15-81 чи (044) 200-73-01 та залиште заявку з детальним описом проблеми. Ми обов’язково надішлемо за вашою адресою пробовідбірника і встановимо причину погіршення якості води у вашій квартирі. 

    Факт: 70% звернень щодо поганої якості води при відборі проб не підтверджуються. Ще близько 10% споживачів відмовляються від відбору проб після оформлення заявки. У інших випадках ми оперативно встановлюємо причини погіршення якості води та вживаємо необхідних заходів щодо її покращення, якщо забруднення відбувається у міських і вуличних мережах. У разі ж, якщо відбір проб покаже, що вода зазнає вторинного забруднення у внутрішньобудинковій мережі, ми видаємо припис ОСББ і ЖЕО з рекомендаціями промити їх. Щоправда, відповідно до законодавства, це не більше, ніж рекомендація і контролювати виконання припису ми не в праві.   

     

    Зверніть увагу! Раптова і тимчасова зміна якості води не є підставою для звернень. Йдеться про такі випадки:

    1. З крану йде жовто-коричнева вода після ремонтних робіт на внутрішньобудинковій мережі або тимчасового відключення холодного водопостачання з інших причин.

    2. З крану йде зеленувата або жовтувата вода із затхлим запахом після вашої тривалої відсутності вдома.

    3. У води дуже різкий запах хлору після здійснення промивки мережі.

    У більшості з цих ситуацій достатньо просто спустити воду впродовж 5-10 хв, поки вона не стане чистою та прозорою. 

    Наостанок зазначимо, що, якщо кожен з нас на своєму рівні - від водоканалу до споживачів у своїх квартирах - регулярно дбатиме про стан водопровідних мереж, у кранах киян гарантовано буде якісна питна вода. Бо наші фахівці, що займаються водопідготовкою, щодня роблять все можливе, щоб у столичні мережі надходила питна вода високої якості, що відповідає усім санітарним нормам та сучасним вимогам щодо її органолептичних властивостей, тож хотілось би, щоб і кияни в своїх квартирах та будинках могли оцінити чистоту водопровідної води, яку ми готуємо. Принаймні, зі свого боку ми робимо все можливе для цього.
     
    Про те як ми контролюємо якість води в водопровідних мережах читайте тут