Якість води завжди під контролем
Рівень забрудненості води у річках Дніпро та Десна залежить від пори року. Наприклад, навесні, коли відбувається повінь, вода стає більш забрудненою, адже під час паводку разом з талим снігом до водойм потрапляє більше забруднень, що змиваються з вулиць міста та сільськогосподарських земель.
В цьому році зима була сніжна, тож ми вже спостерігаємо зміну певних показників якості води, зокрема у Дніпрі: збільшилась її кольоровість та зменшилась лужність.
Кольоровість води - природна властивість води, обумовлена присутністю в ній кольорових речовин, що можуть потрапляти у воду разом з органічними речовинами із грунту, відходів антропогенного походження, сполук заліза, цвітінням води тощо. Цей показник не характеризує хімічний склад забруднювачів.
Лужність води — це здатність розчину води реагувати з кислотами. Слід розрізняти поняття «лужність води» і її водневий показник (pH). Але взаємозв’язок pH і лужності прямопропорційний: чим більше лужність води, тим вище показник pH. Якщо pH низький, то середовище кисле, якщо високий - лужне.
За багато років роботи ми вивчили усі сезонні коливання якості води у поверхневих джерелах, і завжди готові відкоригувати режим роботи наших водопровідних станцій. Так, у зв’язку із паводком ми вже перейшли на посилений весняний режим очищення води:
- Частіше перевіряємо якість води на всіх етапах водопідготовки;
- Збільшуємо дози реагентів для якісного очищення та знезараження води;
- Визначаємо оптимальні режими безперебійної роботи водозабірних споруд і насосних водопровідних станцій з урахуванням чинних нормативних вимог та стандартів;
- Посилено очищуємо територію санітарних зон довкола водозаборів, щоб у річки потрапляло менше бруду.
Контроль за якістю питної води здійснюється трьома нашими виробничими лабораторіями та головним управлінням Держпродспоживслужби в місті Києві. Щодоби відбирається приблизно 1000 проб води, які аналізуються за фізико-хімічними, та мікробіологічними та радіаційними показниками:
- на виході з очисних споруд контроль здійснюється щоденно за 22-ма, щомісячно за 48-ми та щорічно за 76 показниками,
- на артезіанських насосних станціях перевірка проводиться в свердловинах та на виході з насосних станцій,
- у розподільчих водопровідних мережах міста якість води перевіряється щоденно без вихідних у 35 контрольних точках на різних вулицях по всіх районах Києва.
Більш ґрунтовними дослідженнями якості річкової води, а також контролем питної води на етапах її підготовки на Дніпровській та Деснянській водопровідних станціях займаються лабораторії, які розташовані на території цих станцій. У Головній лабораторії Київводоканалу аналізуються проби, відібрані у контрольних точках водопровідної мережі, проби, які відбираються за скаргами споживачів у їхніх квартирах, а також якість питної води з «водовозок».
Тож у будь-яку пору року якість питної води, яка постачається киянам, відповідає чинним Державним санітарним правилам і нормам ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною».
Актуальну інформацію про якість води завжди можна знайти на нашому сайті в розділі «Про якість питної води».
Якщо ви маєте сумніви щодо якості води, яка тече з крану, зателефонуйте до нашого call-центру за номером (044) 202-02-02 або до аварійної служби за номерами 15-81 чи (044) 200-73-01 та залиште заявку щодо незадовільної якості води. Ми обов`язково надішлемо на вашу адресу пробовідбірника і встановимо причину погіршення якості води у вашій квартирі. Але перш ніж оформлювати заявку, радимо ознайомитись з причинами, через які може погіршуватись якість водопровідної води.