Питання-відповіді щодо лічильників

Чи обов’язково потрібно опломбувати квартирні прилади обліку?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.05р. №630 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» квартирні засоби обліку беруться виконавцем на комерційний облік.

Як замовити опломбування лічильника в Київводоканалі?

- Звернутися в Контакт-центр за телефоном +38 (044) 202-02-02
- Залишити заявку через онлайн-форму на сайті у Товариства;
- Написати заяву в одній з точок обслуговування споживачів Центру комунального сервісу http://cks.kiev.ua/contacts.

Як відбувається опломбування?

Фахівець Київводоканалу контактує з мешканцем для уточнення зручної дати і часу візиту.
Орієнтовно протягом 14 днів з моменту подання заявки в узгоджений час приїжджає фахівець Київводоканалу.
Мешканець надає паспорт на лічильник або свідоцтво про повірку, де вказана остання дата повірки.
Фахівець здійснює опломбування і оформлює акт. З моменту опломбування лічильника розрахунки за спожиту воду та відповідний об’єм стоків здійснюються за показниками лічильника.
Якщо фахівець при опломбуванні виявить, що лічильник встановлений з порушеннями норм експлуатації чи його цілісність пошкоджена, взяття на облік такого приладу неможливе.

Чи потрібне переопломбування лічильника, якщо опломбовано ЖЕО або організацією, яка має ліцензію?

Згідно із законом прийняти засіб обліку в експлуатацію та опломбувати його має постачальник послуг, тобто Київводоканал. У майбутньому до процесу будуть підключені сервісні центри ЦКС шляхом делегування їм відповідних повноважень. Опломбування лічильника сторонніми організаціями на сьогодні не є підставою для взяття його на облік Товариством.

Як діяти у випадку необхідності розпломбування лічильника?

Якщо, наприклад, для усунення аварійної ситуації чи здійснення ремонтних робіт Вам необхідно зняти чи роз пломбувати лічильник, необхідно повідомити про це до контакт-центру 202-0202 та одразу залишити заявку на повторне опломбування.

На підставі яких документів необхідно здійснювати повірку засобів обліку?

Відповідно до Закону України № 1314-VII від 05.06.2014 «Про метрологію та метрологічну діяльність»

Стаття 17. п. 1. «Законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту.»

Стаття 17. п. 4. абзац 5 «Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором, а у разі укладення співвласниками багатоквартирного будинку індивідуальних договорів про надання відповідної комунальної послуги періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) таких вузлів обліку забезпечуються виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування, встановленої відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги".»

Міжповірочний інтервал засобів обліку холодної води

Всі засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів (тобто певного інтервалу часу між двома послідовними періодичними повірками), проходити повірку відповідно до Покажчика засобів вимірювання техніки, типи яких занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України.

В залежності від типу засобу обліку води (передбачений паспортом засобу обліку) встановлюється міжповірочний строк в 3 або в 4 роки від дати останньої повірки, але, як показує практика, не більше трьох разів. Гарантований виробником термін експлуатації приладу становить від 10 до 12 років.

За яких обставин лічильник потребує заміни?

Лічильник не пройшов повірку;

 - розгерметизований;

 - почав "пітніти";

 - має механічні пошкодження корпусу або лічильного механізму.

За чий рахунок встановлюються квартирні засоби обліку води?

У пункті 9 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано: у квартирі (будинку садибного типу) роботи з встановлення приладів обліку води проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

ПрАТ «АК «Київводоканал» надає послуги по встановленню засобів обліку на платній основі, за умови надання необхідних матеріалів замовником.

Для чого потрібний водомірний вузол в квартирі?

Для налагодження індивідуального обліку за фактичне споживання відповідної комунальної послуги.

Як правильно зняти показники засобу обліку холодної води?

Для цього потрібно записати цифри до коми чорного кольору, які показують кількість води, яку ви використали, в кубічних метрах (м³). Залежно від типу лічильника, відліковий механізм може мати чотири або п’ять цифр до коми. Не звертайте уваги на червоні цифри – це літри, для зняття показів вони не потрібні адже, як зазначалося, розрахунок ведеться за спожиті кубометри води.

Як дізнатися, що до мене прийшов майстер Київводоканалу?

Для підтвердження особи представник ПАТ «АК «Київводоканал» повинен пред’явити службове посвідчення та акт на виконання робіт.

Як здійснюється нарахування сплати за послуги водопостачання та водовідведення у разі несвоєчасного проведення повірки квартирних засобів обліку?

У пункті 15 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано: періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці.

 

 
За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних засобів обліку води?

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг виконала перерахунок вартості тарифів та вилучила з них витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку.

Відтак, з грудня 2017 повірка та ремонт засобів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюється за кошти споживачів.

ПрАТ «АК «Київводоканал» надає послуги по повірці засобів обліку на платній основі.

Як проводитиметься повірка квартирних засобів обліку ПрАТ «АК «Київводоканал»?

В узгоджений день , після проплати послуги по повірці, до споживача прийде майстер ПрАТ «АК «Київводоканал», який обстежить місце встановлення вузла обліку.

 

А) Якщо при обстеженні виявлено що засіб обліку можливо демонтувати, майстер знімає останні показники лічильника, розпломбовує і демонтує лічильник. На його місце майстер встановлює тимчасову трубку.

 

Демонтований лічильник майстер забирає на повірку в спеціалізованій лабораторіїПрАТ «АК «Київводоканал». Повірка водоміра здійснюватиметься у термін, що не перевищує одного календарного місяця. 

 

За умови проходження приладом повірки представник ПрАТ «АК «Київводоканал» зв’язується зі споживачем та домовляється про дату та час візиту майстра для встановлення повіреного лічильника. 

У визначений день майстер Київводоканалу здійснює демонтаж трубки та монтаж повіреного лічильника і його опломбування.

 

Після виконання робіт майстер складає акт (в 2 прим.) з наступною інформацією:

– дата проведення робіт; 

– ПІБ працівника, що виконував роботи; 

– тип, заводський номер та показники лічильників, як демонтованих так і встановлених; 

– номери пломб, якими опломбовано лічильник та його з’єднувальні частини; 

– контактні телефони центру обслуговування споживачів, за якими мешканець зможе звернутися у випадку некоректної роботи приладів.

 

Зазначений документ даватиме право проводити розрахунки за повіреним засобом обліку. 

Якщо засіб обліку не пройде повірку, ПрАТ «АК «Київводоканал» поверне споживачу прилад обліку разом з довідкою про непридатність засобу вимірювальної техніки, виданою ДП «Укрметртестстандарт». Непридатний до подальшого використання засіб обліку необхідно замінити протягом місяця.

 

Б) Якщо засіб обліку неможливо демонтувати, майстер складає відповідний припис споживачу на усунення виявлених недоліків.

  

Після усунення споживачем виявлених недоліків, повірка лічильника відбувається відповідно до наведеної вище процедури.

Повірка лічильників: як замовити, який порядок розгляду заявок?

Як замовити повірку?

-          За посиланням https://service.vodokanal.kiev.ua

-          За телефоном 202-02-02

-          Через чат-боти Viber: http://tinyurl.com/pn92devj   та Telegram: https://t.me/vodokanalkiev_bot

Як обробляються заявки на нашому сайті?

  1. Після оформлення замовлення, на вашу електронну адресу автоматично надійде номер заявки.
  2. Якщо ви замовили повірку без демонтажу, протягом 10 робочих днів вам зателефонує диспетчер для узгодження дати виконання робіт.
  3. Якщо ви замовляли повірку з демонтажем, протягом 2 робочих днів на вашу електронну пошту надійде рахунок за виконання послуги. Після сплати рахунку протягом 10 робочих днів вам зателефонує диспетчер для узгодження дати виконання робіт.

Куди можна звернутись, у разі виникнення додаткових питань при оформленні заявок на повірку?

  1. За номерами 044-277-20-33; 044-277-20-53.
  2. За номером 067-404-25-48, якщо заявка оформлена на сайті за посиланням https://service.vodokanal.kiev.ua.