Субсидії та пільги
СУБСИДІЇ ТА ПІЛЬГИ
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 6 серпня 2014 р. № 409
Київ
Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального
обслуговування
З метою забезпечення державних соціальних гарантій у сфері житлово-комунального обслуговування, приведення існуючих норм споживання житлово-комунальних послуг до їх фактичного обсягу споживання, дотримання принципу соціальної справедливості під час надання пільг і субсидій, відповідно до статей 5 і 9 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” Кабінет Міністрів України постановляє:
1) для користування послугами з централізованого постачання холодної води - 2 куб. метра на одну особу на місяць за наявності централізованого постачання гарячої води та 3,6 куб. метри на одну особу на місяць за відсутності централізованого постачання гарячої води.
2) для користування послугами з централізованого постачання гарячої води - 1,6 куб. метра на одну особу на місяць.
3) для користування послугами з централізованого водовідведення - 3,6 куб. метри на одну особу на місяць.
У разі відсутності централізованого водовідведення (за відсутності системи централізованого водовідведення та за наявності централізованого водопостачання і вигрібних ям) для вивезення рідких нечистот - 3,6 куб. метри на одне домогосподарство на місяць.
3.1 . Установити, що пільги та субсидії надаються на оплату внесків за встановлення,
обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії.
3.2 . Установити, що субсидії на оплату абонентського обслуговування для споживачів комунальних
послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, надаються в
межах граничного розміру плати за абонентське обслуговування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 квітня 2019 р. № 373
ПОРЯДОК
надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і
скрапленого газу у грошовій формі
5. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування і застосовується з 1 травня 2019 р., крім пунктів 1 і 3 цієї постанови та пунктів 3, 4, 6 змін, затверджених цією постановою, які застосовуються з 1 жовтня 2019 року. Дія цього Порядку поширюється на осіб, які мають право на пільги згідно із Законами України
Механізм виплати пільги
7. Виплата розрахованої суми пільги здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ “Ощадбанк” на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ “Ощадбанк” договору.
За заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), у якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону. У разі подання заяви після 15 жовтня (15 травня) протягом опалювального (неопалювального) сезону пільга надається у грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.
Пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.
Управителі, об’єднання, виконавці комунальних послуг надають до 1 жовтня та 1 травня структурним підрозділам з питань соціального захисту населення інформацію про суму простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати послуг (внесків/платежів), строк позовної давності якої не минув, щодо пільговиків, які отримують пільгу у готівковій формі.
Фінансування та перерахування пільг у грошовій безготівковій формі
здійснюється в такій послідовності:
АТ “Ощадбанк” на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам здійснює щомісяця до 18 числа перерахування коштів у розмірі нарахованих сум за спожиті послуги в попередньому місяці з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів.
Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності:
постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.
Виплата пільг у грошовій готівковій формі :
Виплата пільг у грошовій готівковій формі здійснюється шляхом перерахування структурним підрозділом з питань соціального захисту населення коштів на рахунок пільговика, відкритий в установі уповноваженого банку, або через виплатні об’єкти АТ “Укрпошта”.
Відповідальність за подання неправдивих відомостей та складення звітності
19. Пільговик зобов’язаний повідомляти структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про зміну всіх обставин, які впливають на надання пільг.
Суми пільг, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пільговика, на вимогу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення повертається пільговиком до державного бюджету.
Кошти надміру перерахованої (виплаченої) пільги повертаються пільговиками на небюджетні рахунки структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, відкриті в Казначействі.
За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) одержувачі житлової субсидії звертаються до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.
Громадяни, яким призначено житлову субсидію, зобов’язані щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми житлової субсидії, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої їм готівкою.
За отриманням інформації з будь-яких питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії,
одержувачі субсидії звертаються до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.