Звіт про управління ПрАТ «АК «Київводоканал» за 2023 рік

Звіт про управління ПрАТ «АК «Київводоканал»

за 2023 рік

 

РОЗДІЛ 1 Організаційна структура ПрАТ «АК «Київводоканал»

Організаційна структура ПрАТ «АК «Київводоканал» складалась з Головного офісу та восьми наступних відокремлених структурних підрозділів:

  1. Департамент експлуатації водопровідного господарства.
  2. Департамент експлуатації каналізаційного господарства.
  3. Технічний департамент.
  4. Розрахунковий департамент.
  5. Департамент екологічного нагляду.
  6. Управління капітального будівництва.
  7. Дирекція по реконструкції Бортницької станції аерації.
  8. Повірочна лабораторія.

 

На виконання рішення Наглядової ради Товариства (протокол №19/05/23-2 від від 19.05.2023) було ліквідовано відокремлений структурний підрозділ «Повірочна лабораторія» ПрАТ «АК «Київводоканал». Згідно наказу т.в.о. голови правління – генерального директора від 14.08.2023 №266 в установленому у Товаристві порядку передано основні засоби, малоцінні необоротні матеріальні активи та товарно матеріальні цінності з балансу відокремленого підрозділу «Повірочна лабораторія» ПрАТ «АК «Київводоканал» на баланс Технічного департаменту.

Головний офіс та відокремлені структурні підрозділи в свою чергу складаються з невідокремлених структурних підрозділів (управлінь, відділів, груп, цехів тощо).

 

 РОЗДІЛ 2. Результати діяльності

ПрАТ «АК «Київводоканал» є одним із стратегічних підприємств критичної інфраструктури України, що забезпечує споживачів міста Києва послугами централізованого водопостачання та централізованого водовідведення відповідно до отриманої ліцензії, проводить ремонти, експлуатацію та обслуговування як власних основних фондів так і майна комунальної власності м. Києва. Крім цього, Товариство надає послуги з водовідведення містам Київської області.

ПрАТ «АК «Київводоканал» здійснює свою діяльність за допомогою об’єктів централізованого водопостачання та водовідведення, пов’язаних єдиним технологічним процесом виробництва і транспортування питної води, а також відведення і очищення стічних вод, які належать до комунальної власності територіальної громади м. Києва і перебувають у володінні та користуванні Товариства відповідно до Угоди про передачу в управління ПрАТ «АК «Київводоканал» майна, що є комунальною власністю територіальної громади           м. Києва.

Станом на 31.12.2023 у ПрАТ «АК «Київводоканал» обліковуються основні засоби первісною вартістю 22 013,7 млн грн, з них незавершене будівництво –  2 473,7 млн грн, майно, що належить Товариству на правах власності – 1 946,5 млн грн та майно комунальної власності, передане у володіння та користування ПрАТ «АК «Київводоканал» територіальною громадою міста Києва 17 593,5 млн грн. Майно комунальної власності у складі основних засобів Товариства складає 90,0 % і лише 10,0 % власних активів. Cтупінь зносу основних фондів у цілому по Товариству становить 70 %, що вимагає наявності значних фінансових та трудових ресурсів для підтримання їх у робочому стані.

У зв’язку зі збройною агресією рф проти України, введенням воєнного стану Товариство наразі працює на межі своїх економічних, технічних, кадрових, фінансових можливостей.

Ситуація, що склалась, пов’язана з гострою нестачею обігових коштів для продовження здійснення роботи Товариства в стабільному режимі, так як основним джерелом покриття витрат на виробництво послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення є кошти, отримані від реалізації цих послуг за встановленими тарифами.

Протягом 2023 року Товариство працювало за тарифами, встановленими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22.12.2021 № 2842 «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення ПРИВАТНОМУ АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «КИЇВВОДОКАНАЛ», які діють з 01.01.2022.

Зазначені тарифи не є економічно обґрунтованими, адже діючі тарифи були розраховані у І півріччі 2021 року відповідно до цін, що діяли на той момент. Тобто тарифи, що діють у 2023 році, відповідають рівню цін І півріччя 2021 року. Таким чином, Товариство вимушене вести господарську діяльність в умовах гострого дефіциту коштів для оплати витрат на найнеобхідніше: електроенергію, оплату праці, реагенти, аварійні ремонти, податки тощо. Товариство несе збитки через те, що на 2023 рік не були встановлені економічно обґрунтовані тарифи. Так, за результатами діяльності з надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення за 12 місяців 2023 року утворився значний збиток у розмірі                567,1 млн грн, а в цілому за підсумками роботи по Товариству фінансовим результатом є збиток у розмірі 248,8 млн грн.

Гострий дефіцит коштів для оплати витрат на найнеобхідніші заходи для провадження господарської діяльності Товариства призведе до непередбачуваних та непоправних соціально-екологічних, епідеміологічних та економічних наслідків, що може перерости в масштаби катастрофи техногенного характеру.

У зв’язку з низьким рівнем обігових коштів, що надходять на рахунки Товариства, накопичується та збільшується заборгованість за товари, роботи, послуги, необхідні для надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

Так, кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги збільшилась на 32,8 млн грн в порівнянні з даними на початок року і станом на 31.12.2023 дорівнює 407,3 млн грн, у т. ч. розрахунки за:

-                      матеріали                                -   64,0 млн грн;

-                      виконані підрядні роботи                -   21,7 млн грн;

-                      придбані основні засоби                  -   33,3 млн грн;

-                      за надані послуги                    - 288,3 млн грн,

в т.ч. за енергоносії                 - 226,2 млн грн.

Проблемним є питання наявності боргів споживачів перед Товариством, загальний борг яких на 31.12.2023 за чистою реалізаційною вартістю становить    641,2 млн грн, в т. ч. за фактично отримані послуги з водопостачання та водовідведення 541,2 млн грн,  інші роботи, послуги – 100,0 млн грн.

Водночас, повідомляємо, що станом на 31.12.2023 залишилась не профінансованою з державного бюджету заборгованість з різниці в тарифах на послуги з водопостачання та водовідведення, що утворилась на 01.01.2016 у розмірі 45,9 млн. грн.

 

РОЗДІЛ 3 Ліквідність та зобов'язання

 

За результатами діяльності Товариства протягом 12 місяців 2023 року показники ліквідності, платоспроможності та фінансової стабільності ПрАТ «АК «Київводоканал» мають наступні значення.

 

Назва показника

Значення показника

Нормативне значення

1. Коефіцієнт абсолютної ліквідності

0,05

> 0

збільшення

2. Коефіцієнт загальної ліквідності (покриття)

0,72

> 1

3. Коефіцієнт швидкої ліквідності

0,56

0,6 – 0,8

4. Коефіцієнт платоспроможності

0,09

> 0,5

5. Коефіцієнт оборотності активів

0,42

>0,1

збільшення

Інтерпретація отриманих показників.

  • Ø Коефіцієнт абсолютної ліквідності показує яка частина короткострокових зобов`язань може бути сплачена терміново. Грошова платоспроможність Товариства станом на 31.12.2023 року становить 0,05 (нормативне значення – більше 0).
  • Ø Коефіцієнт загальної ліквідності (покриття) розраховується як відношення оборотних активів до поточних зобов’язань Підприємства та показує достатність ресурсів, які можуть бути використані для погашення його поточних зобов’язань. Нормативне значення коефіцієнту більше 1. На кінець звітного періоду коефіцієнт покриття становить 0,72.
  • Ø Коефіцієнт швидкої ліквідності показує наскільки найбільш термінові зобов’язання покриті ліквідними активами. На кінець звітного періоду коефіцієнт становить 0,56 (нормативне значення 0,6-0,8).
  • Ø Коефіцієнт фінансової стабільності (платоспроможності або автономії) розраховується як відношення власного капіталу до підсумку балансу і показує питому вагу власного капіталу в загальній сумі засобів, авансованих в його діяльність, тобто ступінь фінансової незалежності. Підприємство має власний капітал в загальній сумі його фінансових ресурсів в низькому значенні 0,09 (нормативне значення – більше 0,5).
  • Ø Коефіцієнт оборотності активів характеризує ефективність використання активів з точки зору об’єму реалізації, вказуючи скільки гривень реалізації припадає на кожну гривню, вкладену в активи підприємства. На кінець звітного періоду коефіцієнт оборотності активів складає 0,42 (нормативне значення – більше 0,1).

 

РОЗДІЛ 4. Екологічні аспекти

Стан навколишнього природного середовища за сучасних умов розвитку міста є визначним фактором життєзабезпечення.

З метою попередження та недопущення погіршення стану довкілля необхідно проводити оцінку господарської діяльності на предмет впливу на навколишнє природне середовище та здоров’я людей.

Основними напрямками забруднення навколишнього природного середовища є:

– Забруднення атмосферного повітря;

– Забруднення водних ресурсів;

– Забруднення ґрунтів;

– Утворення відходів.

 Атмосферне повітря

          Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення здійснюються виробничими підрозділами ПрАТ«АК «Київводоканал» згідно з дозволами на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами у кількості 58 одиниць, в тому числі:

-Департамент експлуатації водопровідного господарства – 16 од. 

-Бортницька станція аерації – 3 од.

-Департамент експлуатації каналізаційного господарства – 33 од.

-Технічний департамент – 4 од. 

-Розрахунковий департамент – 1 од.

 -СП «Хвиля» - 1од.

Водні ресурси

Основною функцією Департаменту експлуатації водопровідного господарства. ПрАТ «АК «Київводоканал» є виробництво питної води, що відповідає вимогам Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги  до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10) та на період дії воєнного стану Державних санітарних норм і правил «Показники безпечності та окремі показники якості питної води в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуаціях іншого характеру» (далі – ДСанПіН), затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22.04.2022 № 683.

Місто Київ забезпечується питною водою з трьох джерел водопостачання – річок Дніпро, Десна та підземних водоносних горизонтів. Артезіанський водопровід експлуатує свердловини сеноман-келовейського та середньоюрського водоносних горизонтів, глибиною від 90 до 340 м.

Спостерігається тенденція до погіршення якості води поверхневих джерел водопостачання міста за рахунок збільшення впливу антропогенних чинників: безсистемна господарська діяльність з порушенням допустимих меж освоєння територій, надмірна інтенсифікація використання природних ресурсів, замулення, забруднення та заростання річок.

Забруднення природного походження насамперед пов’язано з тим, що води річок Дніпро та Десни формуються в північних районах українського і білоруського Полісся, яке є потужним джерелом надходжень органічних речовин природного походження.

Хімізація сільського господарства, забудова прибережних територій, екологічні негаразди призвели до забруднення річок великою кількістю неочищених і недостатньо очищених стічних вод.

Якість поверхневих вод значно коливається впродовж року. Спостерігається погіршення якості дніпровської та деснянської води за мікробіологічними та фізико-хімічними показниками у весняно-літній період.

На відміну від поверхневих джерел підземні води більш захищені від антропогенного забруднення. Водопостачання з артезіанських свердловин є альтернативним при критичному забрудненні поверхневих джерел централізованого водопостачання як природного характеру, так і через техногенну діяльність людини.

Загальна проектна потужність господарсько-питного водопроводу м. Київ складає 2100 тис.м3/добу, у т.ч. з Дніпровської водопровідної станції - 600 тис.м3/добу, з Деснянської водопровідної станції – 1080  тис.м3/добу, з артезіанського водопроводу – 420 тис.м3/добу.

Фактичні обсяги підйому та подачі питної води за 2023рік:

№ з/п

Підрозділ

Піднято води

тис. м3

Подано води  в мережу, тис. м3

1

Управління експлуатації Дніпровської водопровідної станції

55 349,6

50 748,4

2

Управління експлуатації Деснянської водопровідної станції

145 359,4

135 193,1

3

Управління експлуатації артезіанських свердловин та насосних водопровідних станцій

18 319,4

18 097,8

          Для підготовки питної води вона забирається з поверхневих джерел – р. Дніпро і Десна та очищується на очисних водопровідних спорудах Дніпровської та Деснянської водопровідних станціях. Технологія водопідготовки питної води включає оброблення води реагентами з наступним відстоюванням та фільтруванням. В процесі очищення води утворюється осад. Основна маса осаду осідає у відстійниках, а решта затримується в загрузці швидких фільтрів. В процесі експлуатації очисні водопровідні споруди підлягають періодичній промивці та чистці.

Осади відстійників та промивні води із швидких фільтрів скидаються в річку Дніпро,  Русанівську протоку та каналізаційну мережу міста. Скид цих осадів є значним забруднювачем річки Дніпро.

Скид забруднюючих речовин у водні об’єкти Дніпровською та Деснянською водопровідними станціями здійснюється згідно з дозволом на спеціальне водокористування для ПрАТ «АК «Київводоканал» від 20.11.2023 року № 52/КІ/49д-23 та затвердженими гранично допустимими скидами (ГДС). Досягнення нормативів ГДС (концентрації забруднюючих речовин, обсяги скиду забруднюючих речовин у водні об’єкти)  можливе лише при введені в експлуатацію станцій зневоднення осадів на Дніпровській та Деснянській водопровідних станціях.

За 2023 рік обсяги скиду зворотних вод, забруднюючих речовин по Дніпровській та Деснянській водопровідних станціях і Бортницькій станції аерації були наступними:

№ з/п

Підрозділ

Обсяг зворотних вод,  тис м3

Маса забруднюючих речовин, тонн

1

Дніпровська

водопровідна станція

4 520,5

565,372

2

Деснянська

водопровідна станція

8 409,2

1 539,502

3

Бортницька станція аерації

229 333,6

52 681,651

          На сьогодні якість питної води централізованої системи водопостачання м. Києва за санітарно-токсикологічними, органолептичними та фізико-хімічними показниками контролюється відповідно до Державних санітарних норм і правил «Показники безпечності та окремі показники якості питної води в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуаціях іншого характеру» (далі – ДСанПіН), затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22.04.2022 № 683, що застосовуються в період воєнного стану, введеного згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX.

За показниками епідемічної та радіаційної безпеки якість питної води в м. Києві контролюється відповідно до вимог Державних санітарних норм і правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я від 12.05.2010 № 400 (далі – ДСанПіН 2.2.4-171-10).

Якість питної води в централізованої системи господарсько-питного водопостачання міста Київ цілодобово контролюється 3-ма хіміко-бактеріологічними лабораторіями ПрАТ «АК «Київводоканал». Щодоби відбирається та аналізується приблизно 1000 проб води, які контролюються за 22 показниками. Щомісяця якість питної води контролюється за 50 показниками, а у широкому спектрі інгредієнтів питна вода щорічно досліджується за 80 показниками. Контроль за показниками якості питної води здійснюється щодня в 35-ти контрольних точках мереж, 17-х насосних водопровідних станціях.

За результатами лабораторних досліджень хіміко- бактеріологічних лабораторій Товариства якість питної води в м. Києві відповідає чинним нормативним вимогам.

Фахівці Товариства постійно працюють у напрямі поліпшення якості питної води. Досвід показує реальну можливість поліпшення якості питної води за рядом основних показників завдяки універсальності традиційних технологічних прийомів підготовки питної води. До таких технологій в першу чергу належать коагулювання і подальше освітлення води. Для оптимізації процесу реагентної обробки води фахівці Товариства проводили пошук нових реагентів для визначення більш ефективних зразків.

Також Товариство працює в напрямі повної заміни рідкого хлору в процесі знезараження питної води. Оскільки всі артезіанські насосні станції знаходяться в міській забудові і заміна хлордозуючого обладнання для знезараження води на більш екологічно-безпечне є пріоритетним напрямом у технічному й технологічному переоснащенні господарства. На сьогодні Товариством уже впроваджено на всіх діючих артезіанських насосних станціях технології знезараження питної води гіпохлоритом натрію.

Для знезараження питної води на Деснянській водопровідній станції застосовується хлор-аміачний метод знезараження. Рідкій хлор є отруйною речовиною. Транспортування та зберігання хлору може мати потенційну екологічну загрозу.

На Дніпровській водопровідній станції було впроваджено технологію знезараження питної води діоксидом хлору, який виробляється за допомогою хлориту натрію та соляної кислоти.

Очисні споруди Бортницької станції аерації були запроектовані в 50-х роках минулого століття. За існуючими на той час нормами, розрахунок проводився з метою забезпечення в очищеній стічній воді нормативних концентрацій забруднюючих речовин тільки за 3 показниками – завислі речовини, БСК20 (біологічне споживання кисню) та вміст розчиненого кисню. Фактично, очисні споруди повинні були видаляти із стічних вод тільки нерозчинені речовини та органічні забруднення. Всі блоки очистки стічних вод мають однакові технологічні схеми.

З 1965 року, коли був запущений в роботу I блок очисних споруд, і до сьогоднішнього дня ніяких суттєвих змін в технологічні схеми очистки стічних вод не вносилося.

Наразі, для Бортницької станції аерації визначено 12 основних показників якості очищених зворотних вод (завислі речовини, хлориди, сульфати,  БСК5,  ХСК,  фосфати, азот амонійний, нітрити, нітрати, залізо, нафтопродукти, СПАР (поверхнево-активні речовини) відповідно до нормативів гранично допустимого скиду (ГДС) речовин у Канівське водосховище із зворотними водами Бортницької станції аерації, які входять до складу Дозволу на спеціальне водокористування для ПрАТ «АК «Київводоканал» від 20.11.2023 року № 52/КІ/49д-23 (затверджені і узгодженні з терміном дії – з 20.11.2023 року до 20.11.2026 року).

Найбільшою проблемою при очищенні стічних вод на очисних спорудах БСА є біогенні елементи (сполуки азоту та фосфору – азот амонійний, нітрити, нітрати) на досягнення яких очисні споруди не запроектовані, а вимоги до них стають більш жорсткими з кожним роком. Досягати якісного очищення за цими показниками на існуючих спорудах, фактично, можливо лише завдяки задіянню в роботу всіх технологічних споруд, підвищеними витратами повітря на біологічну очистку (і, як наслідок – значним збільшенням споживання електроенергії). Таким чином, при проектній потужності 3-х блоків станції 1,8 млн. м3/добу, її теперішня фактична потужність (600-800 тис. м3/добу) є максимальною при якій можливо забезпечувати нормативне очищення стічних вод.

Таким чином, найголовнішим завданням на сьогодні є впровадження проекту повної реконструкції станції з заміною технологічних споруд очищення стічних вод на сучасні та впровадженням нової технологічної лінії обробки та утилізації осадів стічних вод. В разі неприйняття термінових заходів, ситуація буде ще більше погіршуватися і призведе, в остаточному підсумку, до скиду неочищених стоків міста в р. Дніпро і виникненню екологічної катастрофи не тільки українського, а й європейського масштабу.

Основною причиною забруднення стічних вод є скид забруднених комунально – побутових і промислових стічних вод безпосередньо у систему міської каналізації. Для переважної більшості підприємств промисловості скид забруднюючих речовин істотно перевищує встановлений рівень Допустимих концентрацій (ДК).

Кількість перевищень ДК

Рік

Кількість підприємств

Кількість підприємств з перевищенням ДК

2023

7 747

1094

Більша частина каналізаційних мереж потребує заміни або капітального ремонту. Часті пориви каналізаційних колекторів є постійним джерелом небезпечного забруднення навколишнього природного середовища.

З метою запобігання псування обладнання систем водовідведення та безперебійної в мережах регламентних норм роботи споруд очищення стічних вод та обробки осадів і гарантування, що скиди стічних вод з очисних споруд не спричинять згубного впливу на навколишнє природне середовище, розроблені Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядок визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення від 01.12.2017 №316, які зареєстровані в Міністерстві юстиції України від 15.01.2018 №56/31508. Для забезпечення контролю за досягненням нормативних вимог за скиданням стічних вод до міської каналізаційної мережі м. Києва на місцевому рівні розробляються  «Правила приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва» (далі – Правила).

Контроль за дотриманням нормативних вимог за скидом стічних вод до міської каналізаційної мережі здійснює Департамент екологічного нагляду ПрАТ«АК «Київводоканал» (ДЕН), який при виконанні своїх функцій, керується Правилами приймання стічних вод абонентів у систему каналізації м. Києва затверджені виконавчим органом Київської міської ради (КМДА) від 21.10.2011 №1879, ДЕН постійно виявляє випадки, коли абоненти (підприємства різних галузей промисловості та різних видів діяльності) скидають у міську каналізацію жири, відпрацьовані нафтопродукти, інші заборонені до скиду речовини, допускають значні перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин, що іноді призводить до зупинення роботи каналізаційних насосних станцій.

Кількість підприємств на обліку ДЕН та виявлені порушення

Рік

На обліку підприємств

Обстежено підприємств

Виявлені порушення

та наданні приписи

2023

7 747

4 099

7 989

          В останні десятиріччя в стічних водах, що надходять на очищення, концентрації сполук азоту та фосфору різко зросли. Якщо, в середині 90-х років минулого століття вони становили 15-20 мг/л (по азоту амонійному) та 6-8 мг/л (по фосфатах), то на сьогоднішній день вказані показники сягають 50 та 30 мг/л, відповідно.

Якість стічних вод за 2023 рік

Рік

Найменування забруднюючих речовин

Якість стічних вод, що надходять на очисні споруди БСА

Якість очищених стічних вод на виході з очисних споруд БСА, мг/л, середні значення за рік

 2023

Азот амонійний, мг/дм3

53,6

9,2

Фосфати, мг/дм3

19,74

3,66

ХСК, мг/дм3

848

88,7

Завислі речовини, мг/дм3

392

24,3

За результатами лабораторних досліджень якість очищених зворотних стічних вод, що скидаються у р. Дніпро, відповідала встановленим ГДС.

Отже, для запобігання порушень у роботі мереж і споруд каналізації, підвищення рівня безпеки їх експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод підприємств залежить від успішності співпраці та порозуміння виробників, споживачів та органів місцевого самоврядування.

 

 РОЗДІЛ 5 Соціальні аспекти та кадрова політика

Загальна кількість працівників та частка жінок на керівних посадах.

Загальна чисельність працівників станом на 01.01.2024 становить 6 361 особа, з них жінки – 2 642 особи; частка жінок на керівних посадах становить – 8,1 % (або 214 осіб). Станом на 01.01.2023 загальна чисельність працівників становила – 6 561 особа, з них жінок – 2 702 особи, частка жінок на керівних посадах становила - 7,99% (або 216 осіб).

Заохочення (мотивація) працівників

За багаторічну сумлінну працю, професійну майстерність, сумлінне виконання обов’язків, ініціативність та значні трудові досягнення працівників, в Товаристві застосовуються такі заходи заохочення: оголошення Подяки, нагородження Почесною Грамотою, Почесною відзнакою «Заслужений працівник ПрАТ «АК «Київводоканал».

Зокрема, в 2023 році до заохочення вищезазначеними нагородами було представлено – 92 особи, в 2022 році – 97 осіб.

Навчання та освіта персоналу

У відповідності до чинного законодавства України та відповідно до програм навчання працівників, в Товаристві систематично здійснюється робота по навчанню та розвитку персоналу. Зокрема, у 2023 році проведено навчання та підвищення кваліфікації різних категорій персоналу – 1 404 особи, у 2022 році – 608 осіб.

Підвищено кваліфікаційні розряди робітникам, в тому числі за результатами навчання у 2023 році – 58 особам, у 2022 році – 54 особам.

Присвоєно кваліфікаційні категорії інженерно-технічним працівникам, у 2023 році – 67 особам, у 2022 році – 85 особам.

Витрати на навчання у 2023 році склали – 1 291,4 тис. грн, у 2022 році - 861,2 тис. грн.

Освітній рівень працівників: повну вищу освіту мають – 1960 осіб, базову вищу – 187 осіб, неповну вищу – 977 осіб, професійно-технічну – 1173 особи, повну загальну середню – 1946 особи, базову середню – 118 осіб.

 

 

Інформація про стан охорони праці та травматизму по
ПрАТ «АК«Київводоканал» за 2023 рік

№ з/п

Найменування

За  2023р.

1.

Кількість працюючих всього:

6361

у т.ч. жінок

2642

2.

Кількість потерпілих від нещасних випадків

 

на виробництві

5

3.

Кількість потерпілих від нещасних випадків

 

не пов'язаних з виробництвом

9

4.

Витрати на заходи з охорони праці з усіх джерел фінансування (грн)

 -

5.

Заходи поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, їх виконання

Розроблені та виконуються

6.

Наявність у колдоговорі розділу "Охорона праці"

Наявний

7.

Проведення навчання та перевірки знань охорони праці (кількість атестованих всього) :

2995

 -  у т.ч. посадових осіб

515

 - по професіям, пов'язаних з підвищеною небезпекою

2480

8.

Проведення нарад, оперативного контролю (всього) :

 

 - щотижневих

377

 - щомісячних

103

9.

Кількість проведених семінарів з охорони праці

1

10.

Кількість уразливих місць, які не відповідають безпечним умовам праці

 -

11.

Розроблено та переглянуто інструкцій (всього):

264

 - у т.ч. з охорони праці

290

 - посадових

51

12.

Кількість проведених перевірок в структурних підрозділах з питань охорони праці

268

13.

Кількість працівників, яким поліпшено умови праці

 -

14.

Кількість проведених медоглядів

2024

15.

Забезпеченість працюючих спецодягом, спецвзуттям, ЗІЗ (%)

100%

16.

Кількість працівників, які виконують роботу з підвищеною небезпекою

3376

17.

Кількість працюючих у шкідливих умовах праці

2812

18.

Кількість робочих місць, які підлягають атестації:

619

 - з них атестовано

204

19.

Наявність системи управління охорони праці (положення та номер наказу про затвердження)

Наявна

20.

Створення комісії з охорони праці

Створено

21.

Функціонування кабінету по охороні праці

Функціонує

22.

Кількість придбаної нормативно-технічної документації та літератури з охорони праці

193

23.

Наявність служби з охорони праці (кількість працівників)

22

24.

Наявність служби з нагляду за будівлями і спорудами

8

25.

Кількість виробничих будівель та споруд, (всього)

840

 - у т.ч. потребують ремонту

0

 - потребують виведення з експлуатації

 -

26.

Кількість об'єктів на яких:

1

 - проведено паспортизацію

192

 - проведено обстеження

191

 - складено реєстр будівель

 

27.

Наявність машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів інших засобів (одиниць) в т.ч.

13863

 - потребують ремонту

671

 - потребують виведення з експлуатації

62

28.

Проведення паспортизації санітарно-технічного стану робочих місць, підприємств та вжитих заходів щодо приведення їх у відповідність до нормативно-правових актів з охорони праці

Проводяться санітарно-гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища та трудового процесу на робочих місцях

 

 

РОЗДІЛ 6. Ризики

Для внутрішнього страхування підприємницьких ризиків є створення та використання на підприємстві резервів (фондів), які створюються, регулюються обліковою політикою суб'єкта господарювання, галузевими стандартами та іншими нормативно-правовими актами.

Резерви зобов'язань та відрахувань - це нефінансові зобов'язання, які визнаються, коли ПрАТ «АК «Київводоканал» (далі – Компанія) має юридичне або конструктивне зобов'язання в результаті минулих подій, існує ймовірність, що для погашення такого зобов'язання потрібно буде вилучити ресурси, а суму цього зобов'язання можна розрахувати з достатнім рівнем точності. Коли існують декілька схожих зобов'язань, імовірність того, що для їх погашення знадобиться відтік грошових коштів, визначається для всього класу таких зобов'язань.

У ПрАТ «АК «Київводоканал» до таких резервів станом на 31.12.2023 можна віднести наступні:

  • резерв під очікувані кредитні збитки (резерв сумнівних боргів) – використовується для погашення безнадійної заборгованості;
  • резерв майбутніх витрат (і платежів);
  • резерви соціальної спрямованості (резерв забезпечення виплат персоналу) – створюються для виплати відпусток, на випадок звільнення персоналу;
  • резерв  за іншими виплатами працівникам (забезпечена пенсійна програма) -  встановлене зобов’язання компенсувати Державному пенсійному фонду України суми додаткових пенсій, виплачуваних деяким категоріям колишніх і діючих працівників.
  • резерви під знецінення запасів;
  • резерв на суму  вхідного ПДВ, незареєстрованого в Єдиному реєстрі.

            Спрощеним підходом до визнання очікуваних кредитних збитків є розрахунок очікуваних кредитних збитків за торговельною дебіторською заборгованістю з використанням матриці забезпечення. Залежно від ситуації Компанія використовує для оцінювання очікуваних кредитних збитків за весь строк дії за фінансовими активами свій власний історичний досвід кредитних збитків за торговельною та іншою дебіторською заборгованістю. Матриця забезпечення визначає ставки забезпечення (коефіцієнти збитку) залежно від кількості днів, що минули з моменту визнання торговельної дебіторської заборгованості простроченою з урахуванням ризику настання дефолту (невиконання зобов'язань).

Забезпечення (резерв майбутніх платежів) визнається тільки якщо виконуються усі умови:

•        компанія має існуюче зобов'язання (юридичне чи конструктивне) внаслідок минулої   події;

•        ймовірно, що для виконання зобов'язання буде необхідним вибуття економічних вигід;

•        можна достовірно оцінити суму зобов'язання.

Сума, визнана як забезпечення, має бути найкращою оцінкою видатків, необхідних для погашення існуючого зобов'язання на кінець звітного періоду, за вирахуванням суми очікуваного відшкодування.

При визначенні суми забезпечення Компанія враховує ризики та невизначеності, які неминуче пов'язані з багатьма подіями та обставинами, вплив вартості грошей у часі.

Забезпечення створюються для відшкодування наступних (майбутніх) операційних витрат на виплату відпусток працівникам.

Сума забезпечення витрат на виплату відпусток визначається за обліковою оцінкою грошових ресурсів, необхідних для погашення даного зобов'язання, на дату балансу та включається до складу витрат звітного періоду.

Забезпечення використовуються лише на відшкодування лише тих витрат, для покриття яких вони були створені.

 

Поточні забезпечення та резерви під знецінення ПрАТ «АК «Київводоканал»

Забезпечення виплат персоналу

Відповідно до вимог законодавства України Компанія зобов’язана оплачувати своїм працівникам щорічні відпустки, що розраховуються в залежності від кількості фактичного відпрацьованого часу.

На 31 грудня 2023 року зобов'язання Компанії перед своїми працівниками з оплати відпусток за період, який підлягає оплаті як відпустка, складають 86 197 тис. грн.

 

Зобов`язання   за іншими виплатами працівникам

На 31  грудня 2023 року  зобов’язання Компанії перед своїми працівниками з виплати по закінченню трудової діяльності (виплата пільгової пенсії), складають 2 262  тис. грн.

 

Забезпечення під виконання судових рішень

У складі забезпечень під виконання судових рішень станом на 31 грудня 2023 року визнані  штрафні санкції по судових справах в сумі  434  тис. грн. та інше в сумі  3986  тис. грн.

 

Забезпечення  складі у майбутніх витрат на суму  вхідного ПДВ, незареєстрованого в Єдиному реєстрі станом на 31 грудня 2023  року, складають 6 518 тис. грн.

 

Резерви на покриття збитків під знецінення

Резерви на покриття збитків під знецінення станом на 31 грудня 2023 року представлені наступним чином:

Запаси                                                                                               21 578 тис. грн                                  

Дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги            1 099 801 тис. грн

Інша поточна дебіторська заборгованість                                     55 800 тис. грн

 

 

РОЗДІЛ 7. Дослідження та інновації

 

1. В рамках реалізації Меморандуму, укладеного між ПрАТ «АК «Київводоканал» та «Hamburger Wasserwerke GmbH & Hamburger Stadtentwässerung AöR», у травні 2023 року на Деснянській водопровідній станції (ДВС) завершено збірку та проведено комплексне випробування пілотної установки для відпрацювання на ній технологій очищення і знезараження води на ДВС.

          З жовтня 2023 року із використанням вказаної пілотної установки              ТОВ «ІТЕКО ТІМ» розпочато виконання науково-технічної розробки на тему «Підбір нової технологічної схеми очищення та знезараження води на Деснянській водопровідній станції, параметрів роботи та конструкцій очисних споруд».

Науково-технічна розробка має на меті визначити ефективність різних технологій водопідготовки та виконати оцінку можливості їх впровадження на ДВС. Моделювання на пілотній установці можливих технологічних схем очищення і знезараження води на ДВС планується виконувати протягом всіх сезонів року, в обов’язковому порядку у найбільш несприятливі періоди року відносно якості води р. Десна.

Наразі завершено перший етап розробки «Відпрацювання технологічних схем на пілотній установці у 2023 році».

          2. Між ПрАТ «АК «Київводоканал» та ЗАТ «IRECA» (Литва) 18 липня 2023 року підписано Меморандум про співробітництво щодо проведення випробувань біотехнології Ydro Process на очисних спорудах Бортницької станції аерації (БСА).

YDRO Process  – це інноваційна біотехнологія, що забезпечує значне скорочення утворення осаду стічних вод внаслідок роботи спеціально відібраних груп природних гідролізуючих мікроорганізмів.

Метою таких випробувань є оцінка ефективності застосування технології на БСА та визначення в подальшому доцільності її впровадження в технологічний процес очисних споруд станції.

За час реалізації Меморандуму у 2023 році Товариством було вивчено техніко-технологічні особливості біотехнології Ydro Process, сформовано вихідні дані для складання ЗАТ «IRECA» програми випробувань.

3. У серпні 2023 року спільно з ДП «Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій» та ТОВ «ПЕНЕТРОН УКРАЇНА» розпочато виконання дослідно-промислового випробування щодо визначення корозійної стійкості бетону, обробленого матеріалами Penetron International, Ltd. Для досягнення цілей випробування, оброблені бетонні зразки протягом року будуть розміщені у залізобетонному кільці Д=1,5-2 м каналізаційного колектору Д=1000 мм на вул. Сім’ї Кульженків. Результатом, який планується отримати у фіналі випробування, є оцінювання ефективності засобів для забезпечення корозійної стійкості бетонних зразків, підготовка звіту та методичних вказівок (рекомендацій) щодо використання випробуваних засобів.

 

РОЗДІЛ 8. Перспективи розвитку

В рамках Програми економічного і соціального розвитку м. Києва на 2024 рік (далі – ПЕСР) затверджено асигнування по наступним об’єктам:

Об’єкт

Кошторисна вартість, тис. грн

Профінансовано на 01.01.2024, тис. грн

Програма 2024 року, тис. грн

Примітки

Реконструкція споруд першої черги Бортницької станції аерації на вул. Колекторній 1-а в Дарницькому районі м. Києва.» (Коригування) «І черга будівництва. Насосна станція першого підйому

694 525,668

670 650,00

15 500,00

Продовжується виконання будівельних робіт у сповільненому режимі.

Реконструкція каналізаційного колектора Д=800-900-2000 мм по вул. Вербовій на ділянці від камери гасіння напірних колекторів КНС «Ленінська кузня» до КНС «Оболонь» в Оболонському районі м. Києва

239 157,051

96 736,8

104 500,0

Продовжується виконання будівельних робіт у сповільненому режимі

Реконструкція Лівобережного колектора з об’їзною дорогою від камери №6 до камери №47 в Дарницькому районі м. Києва

1 124 731,248

7 554,9

75 000,0

Розпочато підготовку документів для проведення тендерної процедури

Реконструкція напірних мулопроводів Бортницької станції аерації від камери МК2 по вул. Колекторна, 1 в Дарницькому районі м. Києва до камери МК20 на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району, Київської області

367 138,122

6 813,5

50 000,0

Розпочато підготовку документів для проведення тендерної процедури.

Подано пропозиції щодо внесення змін до ПЕСР на 2024 рік (передбачення робіт з проєктування)

У січні-лютому 2024 року Управлінням здійснювалося відкриття асигнування на 2024 рік (підготовка додаткових угод, титулів, планів асигнувань, реєстрація додаткових угод в Головному управлінні Державної казначейської служби України у м. Києві та ін.)

Крім того працівниками управління у 2022 році підготовлено всі необхідні документи для внесення змін до Інвестиційної програми Товариства на 2022 рік (далі – ІП на 2022 рік) та організовано взаємодію з представниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) щодо внесення та затвердження змін до ІП на 2022 рік – прийнято постанову про схвалення змін до ІП на 2022 рік на засіданні НКРЕКП від 19.12.2023. Також за результатом плідної співпраці працівників Управління з профільним департаментом НКРЕКП на засіданні, яке відбулось 27.12.2023 прийнято постанову про схвалення Інвестиційної програми на 2023 рік та Плану розвитку на 2023-2027 роки.

В рамках Інвестиційної програми досягнуто 90 % будівельної готовності об’єкту «Реконструкція каналізаційної мережі Д=200 мм по вул. Жуковського на ділянці від вул. Гвардійської до вул. Васильківської в Голосіївському районі м. Києва», здано в експлуатацію І чергу об’єкту «Реконструкція НВС ІІ-го підйому «Дарницька» Деснянської водопровідної станції по просп. Алішера Навої, 1-а у Дніпровському районі м. Києва» та завершено роботу над реконструкцією І черги об’єкту «Реконструкція водопровідної мережі Д=500 мм по вул. Автозаводській від вул. Дубровицької до вул. Резервної в Оболонському районі м. Києва» (наразі продовжуються роботи з реконструкції 2-ї та 3-ї черг будівництва).

Крім того в повному обсязі завершено роботу по об’єкту «Реконструкція каналізаційного колектора, в рамках «Ліквідації аварійної ситуації яка склалася на Голосіївському каналізаційному колекторі у Голосіївському районі м. Києва», який реалізується відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації «Про виділення коштів з резервного фонду бюджету міста Києва» від 12.10.2021 № 2134 за рахунок коштів резервного фонду бюджету міста Києва на поворотній основі.

Також працівниками Управління для забезпечення безперебійної роботи водопровідно-каналізаційного господарства у м. Києві, що особливо критично в умовах воєнного часу, в кінці вересня поточного року було проведено «технічний пуск» ключового технологічного обладнання надважливого об’єкту каналізаційного господарства м. Києва –«Реконструкція споруд першої черги Бортницької станції аерації на вул. Колекторній, 1-а в Дарницькому районі м. Києва (Коригування) І черга будівництва. Насосна станція першого підйому» (далі – НСПП). Наразі стан готовності об’єкту вцілому становить 96 %.

В рамках виконання ПЕСР, працівниками було забезпечено виконання ряду робіт, а саме: підготовлено необхідні документи та в грудні 2023 року проведено тендерну процедуру щодо визначення генпідрядної організації для продовження виконання будівельних робіт по об’єкту «Реконструкція каналізаційного колектора Д=800-900-2000 мм по вул. Вербовій на ділянці від камери гасіння напірних колекторів КНС «Ленінська кузня» до КНС «Оболонь» в Оболонському районі м. Києва». Крім того, у грудні 2023 року завершено розробку проєктної документації по об’єкту «Реконструкція дамби мулового поля № 3 Бортницької станції аерації на території Гнідинської сільської ради Бориспільського району, Київської області», що в подальшому дозволить здійснити виконання будівельних робіт.

Для завершення виконання робіт по лоту № 1 в рамках Другого проєкту розвитку міської інфраструктури, Товариством ініційовано збільшення розміру позики. Наразі додаткова угода до субкредитного договору від 04.12.2014 № 13010-05/128 «Про використання Позики, що надається Україні Міжнародним банком реконструкції та розвитку» (угода про позику «Другий проєкт розвитку міської інфраструктури» від 26.05.2014 № 8391-UA) про збільшення позики погоджена Товариством та направлена на підписання в органи місцевого самоврядування.

Крім того у 2023 році Управлінням було пройдено ряд перевірок наступними органами:

- Територіального управління Рахункової палати по м. Києві, Київській та Чернігівській областях (у м. Києві) на предмет використання коштів Державного фонду регіонального розвитку за 2019-2022 роки;

- Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту, який оцінював ефективність вжиття заходів щодо виконання умов Договору на володіння та користування майном комунальної територіальної громади міста Києва (в новій редакції Угоди про передачу в управління відкритому акціонерному товариству «Акціонерна компанія «Київводоканал», майна що є комунальною власністю територіальної громади м. Києва, укладеної 20.11.2003) від 01.12.2006 та управління бюджетними коштами;

- Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо проведення планової перевірки дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства та ліцензійних умов з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.

Також працівниками Управління було опрацьовано ряд важливих питань щодо залучення кредитних коштів в рамках програми «Французькі пільгові казначейські кредити», які залучаються країною відповідно до Закону України від 01.07.2021 № 1608-ІХ «Про ратифікацію Рамкового договору між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо офіційної підтримки проєкту з покращення водопостачання у місті Києві» (далі – Рамковий договір).

Працівниками неодноразово направлялися звернення до Міністерства фінансів України, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства закордонних справ України щодо внесення змін до Рамкового договору адже залучення кредитних коштів Французької Республіки є одним з джерел фінансування об’єктів критичної інфраструктури, враховуючи норми Закону України від 16.11.2021 № 1882-IX «Про критичну інфраструктуру», а саме: щодо захисту критичної інфраструктури, що є складовою частиною забезпечення національної безпеки України особливо в воєнний час.

За результатом неодноразових звернень Товариства до Міністерства закордонних справ України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства фінансів України, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Рамкового договору між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо офіційної підтримки проєкту з покращення водопостачання у місті Києві‚ ратифікованого Законом України від 01.07.2021 № 1608-ІХ «Про ратифікацію Рамкового договору між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо офіційної підтримки проєкту з покращення водопостачання у місті Києві» а саме продовження терміну прийняття до виконання Контракту Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України підготувало звернення до Генеральної Дирекції Казначейства Французької республіки листом від 22.12.2023 № 13188/24/14-23. На що отримано лист голови Економічної служби Посольства Французької Республіки в Україні Жан-Батіста Брассьора від 05.01.2024 (копія з неофіційним перекладом додається) зі згодою щодо відтермінування кінцевої дати прийняття до виконання Контракту до 31.12.2024.

Крім того, за ініціативою Управління неодноразово відбувалися зустрічі з EIFO на предмет залучення кредитних коштів на вигідних умовах для Товариства з метою реконструкції найважливіших об’єктів каналізаційного господарства міста. У липні 2023 року відбулася нарада за участю представників Датського експортного та інвестиційного фонду (EIFO), Київської міської державної адміністрації в особі заступника голови та представників Товариства з приводу пропозиції EIFO та можливого фінансування певних ключових об’єктів водовідведення.

В жовні 2023 року Товариством було отримано від EIFO ініціативний лист із намірами фінансової установи здійснити фінансування двох ключових об’єктів каналізування, а саме: дюкерних переходів через річку Дніпро та реконструкцію Правобережної каналізаційної насосної станції (модернізація технологічного обладнання). Заявлена сума можливого фінансування складає 25 мільйонів євро.

Умовами надання кредиту є умови експортного кредитування, а саме 40% від суми фінансування є грантова допомога, 60% надається на умовах повернення під 8,85% терміном на 15 років перші 2 з яких є пільговими. Крім того період будівництва становить 3 роки, які не рахуються в період повернення. Обов’язковою умовою є укладення договору генерального підряду з датським підрядником.

За результатами отриманої пропозиції та низки проведених нарад за участі уповноважених представників EIFO та Товариства, було підготовлено пакет документів стосовно перспективного співробітництва в частині фінансування вищезазначених об’єктів каналізування та підписано їх, а саме: Меморандум-угода про співробітництво та Угоду про нерозголошення. Також розроблено Мастер-план реалізації заходів перспективного співробітництва.

16 лютого 2024 року було проведено сумісний візит представників EIFO та Товариства на зазначені об’єкти каналізування з метою послідуючої екологічної оцінки проєктів фінансовою установою.

За умови успішного початку сумісного співробітництва, EIFO розглядатиме можливість виділення додаткових коштів на реалізацію інших об’єктів водовідведення. Наразі розглядається варіант сумісної реалізації проєкту з реконструкції Лівобережного каналізаційного колектора в Дарницькому районі м. Києва.

 

Перспективи Розвитку в частині роботи Розрахункового департаменту:

 

Розвитокдистанційного  обслуговування   клієнтів - реагування в умовах воєнного часу:

  • Актуалізація даних онлайн
  • Реальні нарахування
  • 100% оплати
  • Зменшення дебіторської заборгованості

Очікувані результати дистанційної роботи з мешканцями міста в 2024 р.

  • Зменшення боргу по особовим рахункам з середнім нарахуванням
  • Актуалізація нарахування по особовим рахункам з переплатою
  • Зменшення боргу по особовим рахункам, які мають лічильники в МЗК

Переоснащення основних процесів

  • Інтеграція сучасної електронної черги, яка відповідатиме змінам в суспільстві
  • Автоматизація відповідей, які надаються через VIBER-BOT та TELEGRAM-BOT
  • Впорядкування звернень та заявок від споживачів ПРАТ “АК “КИЇВВОДОКАНАЛ”

Розвиток напрямку застосування сучасних технологій

  • Розвиток застосування сучасного «трасопошукового  обладнання» для уточнення фактичного розташування мереж з   подальшим    занесенням інформації в гео-модель.  Завдяки  конвертації даних в   систему по «геокоду» мінімізувати  ризики існування   похибок;
  • Розвиток напрямку отримання коштів, завдяки обстеженню та складанню схеми власних мереж споживача, застосовуючи   сучасне «трасопошукове обладнання»;
  • Участь в навчальних семінарах GIS від   HAMBURG WASSER, з метою перейняття досвіду та   застосування його в Київводоканалі.

Розвиток системи лояльності

Оплата 100 % спожитих послуг за рік –   10% знижка на лічильник для води

Очікуваний результат:

  • Зменшення дебіторської    заборгованості
  • Збільшення користувачів особистим кабінетом
  • Збільшення продажів лічильників

Інклюзівність в роботі – інклюзівність в обслуговуванні!

  • Покращення комфортного обслуговування споживачів з особливими потребами
  • Покращення забезпечення роботою  ветеранів та   маломобільних осіб для повернення    людей до повноцінного  життя

Удосконалення роботи з юридичними особами

Особистий кабінет: модернізація та створення нового функціоналу в особистому кабінеті, популяризація можливостей особистого кабінету

Мобільний додаток: створення та впровадження мобільного додатку з фотофіксації для роботи  контролерів

Документообіг: інтеграція документообігу між споживачами та    товариством на базі   IT-ENTERPRISE

 

 

 

РОЗДІЛ 9. Корпоративне управління

 

Протягом звітного періоду відбулись річні загальні збори акціонерів.

Кількість засідань Наглядової ради у звітному періоді: 45.

Кiлькiсний та якiсний склад Наглядової ради ПрАТ «АК «Київводоканал», її структура у 2023 роцi були достатнiми для прийняття рiшень та вирiшення питань, передбачених чинним законодавством України, Статутом Товариства та рiшеннями Загальних зборiв Товариства.

Протягом 2023 року не відбувалось змін у кількісному складі Наглядової ради Товариства, мало місце переобрання складу Наглядової ради Товариства, що обумовлено вимогами Статуту та чинного законодавства, та проводиться раз на три роки.

Всі члени Наглядової ради Товариства протягом звітного періоду продемонстрували високий рівень компетентності та вкладали значний труд у виконання своїх обов'язків. Кожен член Наглядової ради має професійний досвід на посаді більше ніж 3 роки, знання та компетенцію, необхідні для ефективної роботи у складі Наглядової ради Товариства.

Протягом звітного періоду були прийняті важливі рішення задля стабільної роботи Товариства, особливо важливі у період дії воєнного стану в країні, зокрема, розгляд фінансового плану (бюджету) Товариства на 2023 рік, розгляд плану заходів щодо джерел покриття дефіциту бюджету Товариства на 2023рік, про розробку програми антикризових заходів. Також вирішувались питання щодо скликання та проведення як обов'язкових річних загальних зборів акціонерів, так і позачергових, скликаних з метою приведення установчих та інших внутрішніх документів Товариства у відповідність до змін у чинному законодавсті, що регулює діяльність акціонерних Товариств. Крім того, прийняті важливі рішення з кадрових питань, зокрема, призначення голови та членів Правління. 

 

Голова правління –

генеральний директор                                                            Олег ЛИСЮК